Tack för ytterligare hälsningar!
Tänkte dela med mig några ord kring resonemanget kring varför jag väljer att auktionera ut rollspelen.
Självklart handlar det till största del om att jag vill hjälpa forskningen framåt och att jag vill ge tillbaka något till de som kommer behöva vård efter mig och att verktygen hela tiden behöver bli blir bättre och bättre på att både bota och bromsa cancer.
Det handlar dock också om att jag kort efter att jag fått cancerbeskedet insåg att jag har många kilo rollspel som jag sällan (eller aldrig) ens öppnat, läst eller använt. Det maniska samlandet kändes plötsligt girigt och som någon slags onödig "troféhylla" där värdet skulle kunna användas till så mycket bättre saker. Jag vet också att jag lagt väldigt många timmar på hobbyn som egentligen borde ägnats åt familjen. Jag är fullt medveten om att det låter som en klyscha, men kanske kan sjukdomen vara ögonöppnaren som ger mig en ny chans att prioritera.
Förövrigt inser jag att det här måste varit världens sämsta salespitch för att locka budgivare
, och självklart föraktar jag ingen som vill samla eller lägga tid på sin hobby. Mitt problem är min mani över saker och att jag blir så engagerad i saker att mina prioriteringar blir obalanserade.
Med det sagt är ni fortfarande väldigt välkomna att buda på dagens Tradera-objekt. Denna gång är det mitt exemplar av Jorges Bestiarium, som dock lider av några skavanker (se länk):
Köp och sälj Rollspel enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats
www.tradera.com