Re: Here here!
Well. I slutändan blev det ett urval på 11 olika hentaifilmer eller serieavsnitt. Jag hade inte en roligt kväll.
Först och främst hur jag fick tag på det jag såg... jag lånade i videobutiker för jag skulle ju definitivt inte ladda ner dem då detta är olagligt. Men om jag hade laddat ner dem så skulle jag ha gjort det från olika användare på olika hubbar och försökt slumpa vilken fil som laddats ner i hopp om att få ett så jämt urval som möjligt av vad som finns tillgängligt. Nu, man kan tycka vad tusan man vill om det sättet att göra ett urval men jag anser att för egen del så skulle det ha varit fullt tillräckligt om det var så jag skulle ha gjort. Men det gjorde jag naturligtvis inte eftersom det är olagligt.
Betänk också att jag inte skriver en doktorsavhandling på ämnet, och jag försöker inte driva igenom något slags beslut på att all hentai skall förbjudas. Det enda syftet här är att göra en snabbcheck för att se om jag ska fästa någon uppmärksamhet vid några uttalanden från en person som vägrar låta mig ha mina egna åsikter utan dömer ut dem som dåligt grundade och felaktiga.
Här är en snabb utläggning om vad jag såg:
2 var helt okej. Inga övergrepp eller våldtäkter. Saker gick rätt lugnt till och man skulle nästan kunna kalla det ”gulligt”. Om all hentai var som dessa två skulle jag inte ha några problem alls.
1 innehöll till viss del övergrepp, men i så pass mild grad att jag knappt tycker det är värt att nämna.
Resterande 8 handlade i varierande utsträckning om vad jag skulle kalla våldtäkt och grova övergrepp av olika former. En i synnerhet var riktigt osmaklig där vad som verkade vara en väldigt ung flicka våldtogs brutalt av en äldre man. Handlingen involverade vid ett tillfälle en strypsnara, en växelspak samt så våldsam analsex att flickan började blöda ymnigt. Vid ett senare tillfälle handlade det visst om kvastskaft... sanningen är att jag inte tittade längre vid det laget. I en annan misshandlades ett par tjejer tills de inte längre kunde göra något motstånd och sedan våldtogs de också. De var väl de värsta men resten var inte vidare trevliga de heller. Ska sanningen fram kan det dock vara så att jag bara missade de värsta bitarna i dessa då jag började snabbspola så snart de i min mening ”spårade ur”. Någon måtta får det vara på hur mycket jag står ut med för att en person säger att jag har ”fel åsikter”.
Jag kan säga att det på många sätt var en vidrig kväll och jag tänker i den mån jag slipper aldrig göra om det.
Jag anser mig nu stå på tillräckligt goda grunder för att helt döma ut hentai för egen del och min åsikt kvarstår att det är ”pervers f***ing porr”. Jag kommer att vara glad om jag aldrig ser något mer hentai och om hentai någon gång skulle förbjudas, eller regleras i lag skulle jag inte ha något emot det. Detta är mina åsikter, förvisso, men jag står för dem.
Du (eksem) har kanske har andra erfarenheter än mig i det här ämnet, men efter det här lilla ”testet” så ser jag inte någon vikt i dina påståenden om att min uppfattning är felaktig. Åtminstånde inte tillräckligt för att jag ska bry mig mer om några fler påhopp från din sida.
Om du fortfarande tycker att jag har fel uppfattning så ÄR det ditt problem. Du håller säkert inte med mig om detta, men det spelar ingen roll av en väldigt enkel anledning: jag bryr mig inte mer.
Om du inte tycker om min syn på hentai så får du leva med det, för jag har nu studerat ämnet så mycket som jag kommer att göra frivilligt.
Och som följd ser jag inte längre någon relevans alls i den här deltråden längre. Det här kommer att bli mitt sista inlägg i den här specifika diskussionen och under förutsättning att walium inte låser eller raderar den (kan man låsa en deltråd?) efter detta inlägg kommer jag alltså inte svara på fler inlägg som rör detta. Mina åsikter står klart och tydligt att läsa, och eftersom jag inte försöker omvända någon annan så ser jag inte att jag behöver diskutera dessa något mer.
Om du (eksem) har något mer att säga mig i den här frågan så är du välkommen att skicka ett PM. Jag kommer självklart läsa det, men om jag bryr mig om att svara eller inte beror på tonen i det.
Om du känner att du behöver få sista ordet i denna diskussion så är du välkommen till det, jag kommer som sagt inte att posta mer i den här deltråden. Jag har sagt allt jag känner att jag behöver säga (och kanske mer ändå). Om du vill ha ett svar får du dock skicka ett PM istället.