Nekromanti Herre min Uwe Boll

Organ

Out of time, out of mind
I övrigt har jag aldrig förstått idén med att haka upp sig på att någon gör dålig film så länge man inte är tvungen att se dem.
Det förstår däremot jag. Om det görs en urkass filmatisering av en förlaga man tycker om och ser fram emot, oavsätt om det är en roman, ett dataspel eller whatnot, så har jag full förståelse för att man blir besviken och helst ser upphovsmannen kastad i värtan med en betongsugga runt halsen. Har du verkligen aldrig upplevt det? (Känslan alltså, inte betongsugga runt halsen och ståplats i värtan. :gremtongue:)

/Anders

Evil Peter

Hero
Det förstår däremot jag. Om det görs en urkass filmatisering av en förlaga man tycker om och ser fram emot, oavsätt om det är en roman, ett dataspel eller whatnot, så har jag full förståelse för att man blir besviken och helst ser upphovsmannen kastad i värtan med en betongsugga runt halsen. Har du verkligen aldrig upplevt det? (Känslan alltså, inte betongsugga runt halsen och ståplats i värtan. :gremtongue:)
Jodå, visst har jag blivit riktigt besviken många gånger men jag har aldrig känt att regissören till dessa, i mina ögon tvivelaktiga, verk inte borde få göra film. Det känns som lite överrreaktion, inte minst som det största ansvaret ligger hos de som skapade originalkonceptet i mina ögon. För mig räcker det med att hoppas på att de koncepten tas upp av någon annan vid ett senare tillfälle, vilket händer ibland (närmast på tur är väl Hulken om jag minns rätt), eller bara hålla mig till originalverket.

Uwe Boll är en lustig karaktär till råga på allt.

Rickard

Urverk speldesign
Precis. Därav var det ju inte så smart att acceptera utmaningen. Var kul att läsa hur de blev sura för att han slog dem. Undrar vad de trodde skulle hända egentligen...
Varför var det så uppenbart att han var bra på att boxas? Något sådant framkom inte i Wikipediaartikeln. Amatörboxaren som han mötte var i den sista av de där recensentboxningsmatcherna.

LSW: jag är något av filmnörd och jag hörde talas om Uwe Boll först förra året.

/Han somt tyckte BloodRayne var sevärd som en slökollarfilm och som började ogilla Owe Boll för hans Caligulastil efter han läst artikeln

Evil Peter

Hero
Jag kommer inte ihåg var jag läste det först, Boll är inte direkt toppen av mina intressen, men jag har iaf läst att han tränat boxning under lång tid. Skulle jag boxas mot någon skulle jag helt klart se till att ta reda på om denne kunde boxas eller inte iaf.

Foggmock

Myrmidon
Undrar vad de trodde skulle hända egentligen...

Enligt uppgift trodde de att det var ett PR-jippo. :gremgrin: