Nekromanti Heter din barbar också Nanoc?

anth

Vetefan
Liknar en person jag känner som numrerar sina rollpersoner:
Nisse III, Nisse IV, ... (OBS, de heter gud ske lov inte Nisse)
När jag frågade varför han gav dem samma namn, men olika nummer så fick jag till svar att de var släkt - att vi växlar mellan fantasy/sci-fi/horror/nutid har inte med saken att göra...

anth

Vetefan
Re: Detta är rätt pinsamt att fråga... (OT)

Är inte det klassiska barbarnamnet Conan?
Nanoc är Conan baklänges, och vi har haft en Nanoc i vår grupp.
Jag ville se hur vanligt det var med namn som Gandalf, Bilbo, Elric, Nanoc etc som rollpersonsnamn.

hatten

Swashbuckler

Nanoc är Conan baklänges, och vi har haft en Nanoc i vår grupp.
Jag ville se hur vanligt det var med namn som Gandalf, Bilbo, Elric, Nanoc etc som rollpersonsnamn.
tja vi har alldrig haft sådant i våran spelgrupp. Men nu gör DU mig nyfiken..
har något haft figurer vid namn.
Fladnag,
Oblib,
Cirle,
Odorf
osv..

anth

Vetefan

Det värsta jag kan komma på är: Obol Nalob Kram (en GURPS-karaktär framslagen för drygt 10 år sedan)
Jag tror det var samma person som hade Nanoc, jag tror också att personen i fråga skulle vägra kännas vid karaktärerna idag om jag konfronterade honom. :gremsmile: (vilket faktiskt är ett tecken på att han utvecklats som spelare)

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Känner sig inte helt träffad..

....Men OM det skulle vara mig, och min T'chin ätt samt Constant-ättelinje du hade i åtanke..*S*

Nisse III, Nisse IV, ... (OBS, de heter gud ske lov inte Nisse)
När jag frågade varför han gav dem samma namn, men olika nummer så fick jag till svar att de var släkt - att vi växlar mellan fantasy/sci-fi/horror/nutid har inte med saken att göra...
Ytterligt sällan (om någonsin) jag lade till ett ättelinjesnummer.. Du kanske menade Johan rentav? :gremlaugh:

zuntona

Swordsman
Den gruppen jag spelar i så kör vi Eon och de flesta av oss använder namn som ges som exempel i modulerna på folk från olika kulturer så att ingen ska börja klaga på att någon plagierat eller att namnet inte passar.

Zire

Swashbuckler
En plats som heter Ki

Jag är värdelös på att komma på namn. Som tur är så är jag inte spelare så ofta. När jag hittar på namn så tar jag delar av ord och sätter ihop dem. Ofta brukar det kunna vara från ord som skulle kunna beskriva karaktären.

Det brukar inte vara så ofta som mina spelare rippar namn, det har hänt några gånger. Lestat är nog det vanligaste (har använts två eller tre gånger). Men vi har aldrig kört något vampyrrollspel. :gremsmile:

Annars så brukar problemet vara att rollpersonerna heter "adkfajfd" från "adkjafjda", nästan.. Det brukar iaf vara alldeles för många konstiga vokaler och outtalbara kombinationer av konsonanter. Hur har de tänkt sig att jag ska komma ihåg deras namn, då de inte gör det själva?

Namn som jag ska hitta på till SLP brukar kunna bli rippade ibland. Ofta är det ganska neutrala och enkla namn, så att det inte gör så mycket, eller så att man inte ska vara inkörd på att en som heter så måste vara på ett speciellt vis.

Det händer ganska ofta att jag rippar namn av mig själv dock. Erad är en gammal vis man, tillika en av de första SLPs som jag skapade, och han lever kvar fortfarande. Och riket Ki (som numera är fridlyst) har "funnits" i många olika spel sedan jag började med rollspel, även om några rollpersoner aldrig har fått sätta sin fot där.

- Zire