En plats som heter Ki
Jag är värdelös på att komma på namn. Som tur är så är jag inte spelare så ofta. När jag hittar på namn så tar jag delar av ord och sätter ihop dem. Ofta brukar det kunna vara från ord som skulle kunna beskriva karaktären.
Det brukar inte vara så ofta som mina spelare rippar namn, det har hänt några gånger. Lestat är nog det vanligaste (har använts två eller tre gånger). Men vi har aldrig kört något vampyrrollspel.
Annars så brukar problemet vara att rollpersonerna heter "adkfajfd" från "adkjafjda", nästan.. Det brukar iaf vara alldeles för många konstiga vokaler och outtalbara kombinationer av konsonanter. Hur har de tänkt sig att jag ska komma ihåg deras namn, då de inte gör det själva?
Namn som jag ska hitta på till SLP brukar kunna bli rippade ibland. Ofta är det ganska neutrala och enkla namn, så att det inte gör så mycket, eller så att man inte ska vara inkörd på att en som heter så måste vara på ett speciellt vis.
Det händer ganska ofta att jag rippar namn av mig själv dock. Erad är en gammal vis man, tillika en av de första SLPs som jag skapade, och han lever kvar fortfarande. Och riket Ki (som numera är fridlyst) har "funnits" i många olika spel sedan jag började med rollspel, även om några rollpersoner aldrig har fått sätta sin fot där.
- Zire