Nekromanti Hexcrawl hjälp: saltöken

Tre solar

Hero
Jag håller på med en hexcrawl. Miljön är en saltöken eller ett salt träsk, typ som sjön med förkalkade fåglar runt som folk länkar till ibland eller ett kemutsläpp. En ogästvänlig omgivning helt enkelt.

FN har jag ett dussin tomma hexagoner. Jag skulle därför behöva hjälp med händelser/encounters som inte innehåller något levande, så att miljön blir död men ändå intressant.

Det är sword & sorcery.

luddwig

Lawful evil
Spontant...

- ruinerna efter ett tempel
- nyligen avliden äventyrare
- benrester efter en gigantisk ödla
- källa med troligtvis odrickbart vatten
- ett vindpinat mausoleum
- en krater (radioaktiv)
- övergiven vagn eller lägerplats
- rester av 1T6 kroppar fastspikade på en uppstickande klippa
- en bäckfåra, uttorkad eller nästintill
- ett område med förstenade växter
- en ensam, svart stenpelare (naturlig eller byggd, det är frågan?)
- en klippformation vars håligheter får vinden att låta som en vrålande best

Tre solar

Hero
Fett,
Uppspikade kroppar, övergiven vagn, mausoleum och radioaktivitet hade jag inte. Bara åtta tomma kvar. Tack.

luddwig

Lawful evil
Några till...

- Ben och föremål sticker upp ur sanden/gyttjan. Är den en offerplats, en gravplats eller en stridsskådeplats?
- I en sänka finns en samling kristallblock som bildar en labyrint. Den tycks oberörd av väder och vind.
- Ett tunnel ner i marken (1,5 m i diameter, påminner om ett enormt maskhål). Kanterna är klibbiga.
- Något svävar högt över det ogästvänliga landskapet. Är det en fågel? Är det ett flygplan? Är det Stålmannen?
- En kub av metall, 2 x 2 x 2 m. Rostig och bucklig.
- Ett område fyllt av tät dimma som tycks dämpa både ljus och ljud.
- En stor staty, nött av väder och vind men kanske går de gamla inskriptionerna att läsa ändå.
- Ett ljussken, vagt format som en humanoid, förflyttar sig på avstånd om natten.

Jocke

Man med skägg
Frätande lera. Jag läste om det efter nått utsläpp från en fabrik för några år sen man hittar inget när jag söker nu.
Delikatess-salt/saltgruva. På nått sett en bättre råvara som många skulle betala för - kanske det räcker med en karta och ett litet varuprov?
Svag Is! Det ligger salt och andra kristalliserade avlagringar som ett lager av is över sjön, men det finns inget vatten under. Brakar man igenom mitt ute på sjön är det fritt fall på 15-20 meter.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jocke;n188460 said:
Svag Is! Det ligger salt och andra kristalliserade avlagringar som ett lager av is över sjön, men det finns inget vatten under. Brakar man igenom mitt ute på sjön är det fritt fall på 15-20 meter.
Ooo, och en variant där det faktiskt finns vatten under, och vågringarna från den igenomkraschande vandraren bryter sönder saltlagret i en stor cirkel som nu är fylld av vassa kristall-bitar som guppar runt och skär sönder, kläder, hud och utrustning!

Tre solar

Hero
Det bra med programmet är att det finns och kan användas gratis. Resten är inte så bra.