Nekromanti Hexcrawl

Doktor Laser

Warrior
Angående vikt på skatter så diskuterar man det här: http://forum.rpg.net/showthread.php?740470-The-weight-of-gold-(coins) och det enklaste torde vara att gå efter något liknande de romerska mynt som nämns, där varje mynt väger 4,5 gram. Ruffa till det upp till 5 gram per mynt så blir det lätt att räkna på. Sedan kan man ju alltid vara lite av ett kräk och slänga in enorma, 20-kilos kopparmynt med en valör som fortfarande är tillräckligt hög för spelarna på allvar ska överväga att släpa på skiten...

slanfan

Hero
Ape of Wrath;n139899 said:
Alternativ 2 är att de får en likadan som min, fast med Lairs, Dungeons och Ruins borttagna, plus vissa andra settlements. Denna karta skulle också innehålla vita fläckar där det är outforskat eller där de har dåligt med info, och det andra skulle representera sådant de redan hört eller läst sig till själva.
Det här är jättebra! Jag skulle föreslå att 50%+ av kartan är vit, så att det är uppenbart att den outforskade vildmarken nästan alltid är en potentiell genväg.

Jag hoppas även på att få se din karta!

Kommer den eller dungeons innehålla någon form av mandala?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
slanfan;n139931 said:
Kommer den eller dungeons innehålla någon form av mandala?
Mycket möjligt att min halvfärdiga mandalainspirerade dungeon The Gilded Cage dyker upp.

Först vill jag bli klar med allt ovan jord bara.