Satt och bläddrade lite i uppslagsverket Hexikon och ser plötsligt... Nånting. På C, så får jag plötsligt syn på ett välbekant namn.
Dessutom hittar man på uppslagsordet Arthur i samma bok en bild som man tycker man känner igen... Och där ser man - magikern i Mystik & Magi på sidan 72 är alltså Merlin, vid Merlins skägg!
Hm, nu blev det inte så mycket diskussionsämne av det här... Men, vi kan säga såhär - har ni upptäckt något liknande? Vapenmästaren vet jag är full av bilder det går att härleda till, men något man inte tänker på i första hand? Några finurliga små ripp-offs (jag tycker att de äger, oftast) från Neogames sida som ännu inte uppdagats?
-Hjalle, lajvstressad.
Där ser man vem Tokons överkung egentligen är...från Hexikon sid. 84 said:Cailleach na Leath-Shúile,
en enögd trollkäring, fiende till den irländske hjälten Cuchullin. Han besegrade henne en gång men skonade hennes liv. Senare råkade han promenera på en smal stig utmed ett klippstup. En enögd gumma kom gående och bad honom lämna plats. Chevareleskt gled Cuchullin ner utmed klippan och höll sig fast bara med fingertopparna. Käringen till att slå på dem med sin stav. Då förstod Cuchullin vem hon var, tog laxspråget upp och tog den här gången livet av henne.
Dessutom hittar man på uppslagsordet Arthur i samma bok en bild som man tycker man känner igen... Och där ser man - magikern i Mystik & Magi på sidan 72 är alltså Merlin, vid Merlins skägg!
Hm, nu blev det inte så mycket diskussionsämne av det här... Men, vi kan säga såhär - har ni upptäckt något liknande? Vapenmästaren vet jag är full av bilder det går att härleda till, men något man inte tänker på i första hand? Några finurliga små ripp-offs (jag tycker att de äger, oftast) från Neogames sida som ännu inte uppdagats?
-Hjalle, lajvstressad.