God45
#PrayersForBahakan
Så jag älskar Svavelvinter rollspelet. Jag spelade i en av de bästa kampanjerna jag varit med i med Svavelvinter som regelsystem och jag gillar hur snabbt men ändå fullt med stämning det är. Och hur jävla crazy man kan gå i det. För reglerna låter dig gå fucking bananas och de låter dig göra det direkt. En av arketyperna i boken är en kille i speedos som kan Falcon puncha ut drakar. För att inte tala om magi, fuck me jag har aldrig sett så här mäktiga magiker som startkaraktärer. Du kan bygga en dimensions resande Pokemon tränare av demoner som låter Griznak, gluffsaren av själar, äta alla dina fiender, en eldmagiker som kan antända ett område ett mil i diameter eller en necromancer som återupplivar alla döda kroppar på en kontinent som intelligenta odöda. Och sedan kan man åka på dimensionresande äventyr till Slemträsk dimensionen (som nämns i boken) på uppdrag av gudarna som man också spelar som skuggmakter.
Med tanke på att man kan bygga startkaraktärer som kan göra alla de här sakerna är jag förvånad över att allt jag läser om Svavelvinter verkar vara low powered kampanjer där man snubblar omkring som om man inte kunde skriva om verkligheten så att ens fiender aldrig blev födda och deras familjer inte ens kommer sakna dem förutom den gnagande känslan att något gått fruktansvärt fel.
Så, var är high powered kampanjerna? De beskriver ju till och med slåss mot gudarna som om man vore Kratos från God of War kampanjen i boken. Har någon här spelet något high powered med systemet.
Med tanke på att man kan bygga startkaraktärer som kan göra alla de här sakerna är jag förvånad över att allt jag läser om Svavelvinter verkar vara low powered kampanjer där man snubblar omkring som om man inte kunde skriva om verkligheten så att ens fiender aldrig blev födda och deras familjer inte ens kommer sakna dem förutom den gnagande känslan att något gått fruktansvärt fel.
Så, var är high powered kampanjerna? De beskriver ju till och med slåss mot gudarna som om man vore Kratos från God of War kampanjen i boken. Har någon här spelet något high powered med systemet.