Nekromanti Hilfe! - Att döda demoner

Troberg

Sinister eater
Re: "Diablo"

Så dina demoner är typ Diablowannabes där ingen är likadan och man kommer kunna basha dem för dem är köttiga?
Är det så äger spelet ännu mer!
Ouch, inte som i Diablo. Det blir lite tråkigt om man konsekvent kan slå dem genom följande procedur:

1. Ställ dig bakom ett hörn.
2. Summona en golem eller liknande runt hörnet.
3. Repetera från 1 tills klart.

Ziaxool

Veteran
Jag gillar demoner. Demoner brukar vara coola och skapligt läskiga och farliga. Det är kanske det jag gillar med demoner, en goblin är ju alltid en grön dvärg, men demoner kan vara lite vad som hellst.

I mina scenarier brukar inte ordet "demon" betyda "magisk varelse som är jätte jobbig att döda och som är immun mot nästan allt", utan en demon är något läskigt. Den som läst Naruto (en ninja- manga) vet att Hayabuza är en demon, och han är en jävligt läskig ninja som är lika dödlig som vem som hellst (han "dödas" av ett pistolskott från en rik dvärg). Därmed inte sagt att demoner inte KAN vara magiska, men oftast är det en benämning på något.

/Ziaxool - gillar demoner som Hayabuza

DarkMystic

Swordsman

Det jag menade var att man kunde peta/slå/röra demonerna och det gör spelets värld ännu häftigare i mina ögon.

Ouch, inte som i Diablo. Det blir lite tråkigt om man konsekvent kan slå dem genom följande procedur:

1. Ställ dig bakom ett hörn.
2. Summona en golem eller liknande runt hörnet.
3. Repetera från 1 tills klart.
jag vet hemskt spel...

Targon

Hero

Vissa demoner av den lägre rangen är helt klart tillräckligt köttiga för att man ska kunna basha dem med några schysta sabelhugg, medan andra är "untouchables". Efter att ha begrundat svarsinläggen i den här tråden är jag numera helt på det klara med att variationsrikedom är att föredra.