Precis som i klassiskt Hollywood-berättande innehåller ofta rollspelsscenarion hinder för att nå spelets målsättning (oavsett om spelet drivs av spelarna eller på klassiskt vis).
Om man (som många här på forumet uppenbarligen har) tröttnat på typiska stridshinder så skulle jag vilja höra lite mer om alternativa och mer intressanta hinder som ni använder er av?
En annan närbesläktad sak är berättelsens val med konsekvens. Situationen i spelet där man måste välja sida och berättelsen förändras pga det (t.ex. i MUA´s PiritIK). Följande parametrar kändes alla rätt givna som val att ställa mot varandra:
Familj, Organisation (Lojalitet), Kärlek, Rättvisa, Rikedom, Hämnd, Hat, Kunskap, Religion, Status, Heder, Makt, Frihet, Missbruk...
Skulle gärna vilja höra om någon haft erfarenhet av fler intressanta parametrar att skapa konflikt med?
Om man (som många här på forumet uppenbarligen har) tröttnat på typiska stridshinder så skulle jag vilja höra lite mer om alternativa och mer intressanta hinder som ni använder er av?
En annan närbesläktad sak är berättelsens val med konsekvens. Situationen i spelet där man måste välja sida och berättelsen förändras pga det (t.ex. i MUA´s PiritIK). Följande parametrar kändes alla rätt givna som val att ställa mot varandra:
Familj, Organisation (Lojalitet), Kärlek, Rättvisa, Rikedom, Hämnd, Hat, Kunskap, Religion, Status, Heder, Makt, Frihet, Missbruk...
Skulle gärna vilja höra om någon haft erfarenhet av fler intressanta parametrar att skapa konflikt med?