Nekromanti Historia (OT)

Mask_UBBT

Hero
Re: Fullständigt totalt utflippat OT

"Det är inte ofta folk här på forumet erkänner att de haft fel, jag (som självfallet är moralsikt överlägsen alla andra) brukar ta för vanna att erkänna om jag begått något misstag eller haft fel, nu inträffar de dock inte så ofta, senast var nog på våren 87. ;^)"

Varför skulle folk erkänna att de har fel? Det är väl onödigt? Dessutom vill folk nog aldrig erkänna att de bivit övertalade på ett Rollspelsmakarforum... Iallafall inte de som har (aller anser att de har) tänkt efter. Jag anser själv att jag är väldigt envis, men å andra sidan så anser jag även att jag mest rabbalr upp fakta och personliga värderingar, men jag är väldigt dålig på att disskutera i skrift...

Hänvisar till min Kuba-disskution som jag hade med Krille för ett tag sedan. Hela den disskutionen byggde på att jag hade utryckt mej lite klumpigt när jag hänvisade till Kubas nuvarande realtion till USA....
...där gick nog någon tjogolapp bort i telefonavgifter....

Dessutom, just Rollspelsmakar MÅSTE ju vara extremt tjurskalliga, annar blir de inte långvariaga på det här forumet.../images/icons/wink.gif

/Mask

Krille

Super Moderator
Re: Jaha då var vi här, igen. (OT)

"Att prata om en ny era och andra tider är rent hyckleri och bländverk för de egna leden. Tror du på fullt allvar att de människor som förlorade anhöriga i Nicaragua, Kuba, Colombia, El Salvador, Somalia, Irak, Osv. Huxflux tycker att det var helt OK för nu råder en annan vind bland den politiska eliten i västvärden."

Näpp, det tror jag inte. Jag begär bara att man ska sätta in saker i deras rätta sammanhang. Vad som hände i Nicaragua är hemskt. Det blir inte bättre av att det hände under det Kalla Kriget, men det blir inte heller bättre av att händelsen används som anti-amerikansk propaganda av globaliseringsmotståndare. Tvärtom är det hyckleri och bedrägeri, oavsett partifärg.

(och Nisse, jag hoppas allvarligt att du inte anklagar mig för att rövknulla dig - du är inte min typ)