Nekromanti Historien om Noctum?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tror "bevarandet av svenskt rollspelstillverkande" är ett icke-problem. Om det finns folk för att spela så finns det folk som gör spel också sannolikt. Om nu inte alla skulle få för sig att nåt gammalt DoD var det enda som behövdes. :gremwink:

Att Noctum råkar komma på engelska är helt och hållet en bonus.

Sen vet jag inte om så många börjar spela efter att ha "dykt på" något svenvskt spel. Var dyker de på dem? Mest sannolikt hemma hos någon annan skulle jag säga och då kvittar det lite vilket språk det är på. Däremot så har väl svenska spel lättare att hamna hos svenska bokhandlare, om så bara för att man råkar befinna sig i samma land.

solvebring

Superhero
Om nu inte alla skulle få för sig att nåt gammalt DoD var det enda som behövdes.
:gremwink:
:gremlaugh:

Att Noctum råkar komma på engelska är helt och hållet en bonus.
Att det för tillfället finns att få tag i som både svenskt och engelskt är en bonus.

Var dyker de på dem? Mest sannolikt hemma hos någon annan skulle jag säga och då kvittar det lite vilket språk det är på.
Men det finns ju de som intresserar sig för att de "hört talas om", eller som du säger, ramlar på det i en bokaffär. Då är det nästan alltid svenska spel de köpt och provat på. Jag upplever det i alla fall så när man hör yngre eller mer oerfarna rollspelare snacka på t.ex. sverokforumet eller Catahya. Så den stora delen av nya, unga spelare som inte upptäcker rollspel genom polare utan helt på egen hand, lirar (som jag uppfattar det) för det mesta svenskt de första åren. Kan utgå från mig själv och mina polare också för den delen när vi började för nio år sedan.

Därför vill jag säga som så, att ju fler svenska spel desto fler valmöjligheter - och därav desto större chans att fånga fler nya spelare. Därför är det synd när svenska rollspel försvinner för att de helt och hållet säljs ut. Det vore bättre om man bara försökte sälja översättningsmöjligheten.

... Fast nu borde vi snart skapa en deltråd eller helt enkelt komma överens om att jag är en blödig irrtomte som har förkärlek till den svenska marknaden, medan de flesta andra här inte har det. :gremwink:

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Du är inte ensam om att vara en blödig irrtomte. Jag har också en förkärlek för den svenska marknaden i första hand. Står jag i valet och kvalet mellan två spel och båda är lika intressanta, men det ena är engelskt och det andra är svenskt väljer jag det svenska alla dagar i veckan.