Nekromanti Historiska kartor????

jacobsson

Veteran
är det någon som vet vart man kan få tag i historiska kartor???
jag håller på med att göra ett uppdrag till coc som ska utspela sig i london på 1920 talet och skulle behöva en karta som visar hur london såg ut då...
även andra städer under samma tid är välkommet..
tack på förhand

GlueBall_UBBT

Warrior
Nu ska jag säga något jag inte är riktigt säker på, men slå mig inte! Jag tror att London numera har en sorts kommunal hemsida med digitala kartor redo att bli printade. Här borde de scannat in de gamla kartorna med, speciellt eftersom de inte är överdrivet gamla. Problemet är att jag inte har någon vettig länk :gremfrown:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det pågår just nu en debatt om att man inte ska svara med uppmaningen "SÖK!", men det gör jag ändå. Om man på Google skriver in några sökord i stil med "old maps london" kan man till exempel hitta följande:
En länk!
Kartor från 1910 och 1918 finns längst ner, jag orkade inte titta på de andra länkarna jag fick upp.

/tobias

Zaphod_UBBT

Swordsman
Japp, först och främst uppmanar jag också dig att ägna en kvart till att hovra runt på nätet med hjälp av Google.

Annars kan du spana i gamla uppslagsverk och liknande på bibliotek, antikvariat (eller om du skulle ha hemma). Hittar du till exempel en tillräckligt gammal upplaga av Nordisk Familjebok, är jag säker på att du hittar en autentisk London-karta från 20-30-tal någon gång.

Rasmonator