Jag gjorde en gång en "modul" till M:UA som hette "Plutonen" och som kan pluggas in i så gott som vilket tradspel som helst. Den är till för att hantera gruppstrider på ett taktiskt och kreativt sätt utan onödiga detaljer, samtidigt som man får personlighet och individuella resultat för alla soldater i ens enhet.
Det var ganska poppis ett tag och jag vet flera som använt det och gillat det. Vi använde det i vår M:UA-kampanj och det blev en riktig framgång. Om du (eller någon annan) är intresserad har jag det nog liggandes på hårddisken hemma.
Grunden i systemet är olika "mål" som man försöker uppnå. Olika mål är olika farliga och ger olika typer av framgång i striden. Vissa är krav för att kunna uppnå andra (du måste spränga muren innan du kan anfalla artilleriet), vissa måste klaras varje runda (håll porten), vissa är farliga, andra mindre farliga, och så vidare. Ofta kan man vinna en fajt på lite olika sätt. Och eftersom målen är lätta att skapa går det utmärkt att anpassa sig till spelarnas galna planer.
Det var ganska poppis ett tag och jag vet flera som använt det och gillat det. Vi använde det i vår M:UA-kampanj och det blev en riktig framgång. Om du (eller någon annan) är intresserad har jag det nog liggandes på hårddisken hemma.
Grunden i systemet är olika "mål" som man försöker uppnå. Olika mål är olika farliga och ger olika typer av framgång i striden. Vissa är krav för att kunna uppnå andra (du måste spränga muren innan du kan anfalla artilleriet), vissa måste klaras varje runda (håll porten), vissa är farliga, andra mindre farliga, och så vidare. Ofta kan man vinna en fajt på lite olika sätt. Och eftersom målen är lätta att skapa går det utmärkt att anpassa sig till spelarnas galna planer.