Nekromanti Hitpoints-variant

Staffan

Myrmidon
I den midnight-kampanj jag nu spelleder har vi infört den modifikationen att man återfår 10% av sina HP per 8 timmar, eller 20% av sina HP per 8 timmar vila (avrundas uppåt i båda fallen). Detta dels på grund av att de flesta grupper i Midnight ofta inte har samma tillgång till läkande magi, eller ens magi för den delen.
Denna modifikation är dock primärt till för att rollpersoner på hög nivå inte ska behöva gå omkring och lida pin i flera månader innan de mår topp-trim igen.
Du vet att de har ändrat läkereglerna i 3e, va? I stället för 1 hp/dag (som i AD&D) så läker man level hp/dag, vilket hamnar någonstans i närheten av din husregel.

Troberg

Sinister eater
Låter som en toppen idë för min midnight kampanj... tror det får bli så
Låter bra för mig, jag kan ju inte slå sämre i alla fall (fast jag kan ju konsekvent slå lika uselt...)...

Remember safe sex...
Något i stil med "Remember the Alamo"?

Archer

Swashbuckler
Jag vet. Det innebär fortfarande dock att det tar olika lång tid för personer att återhämta sig, beroende på hur bra de har slagit för Hitdice. En rollperson med många HP i jämförelse med en med få HP på samma level, tar längre tid på sig att läka även om man får sin Level HP per 8 timmar. Det var därför vi införde en procentsumma istället, så att det kvittar hur många HP du har, det tar lika lång tid för båda personerna att återhämta sig (vilket var poängen).