Foggmock said:
Jag är en stor fan av Peter Bergting (äger snuskigt mycket pengar worth of orginal), och jag tror han är medgörlig för ett liknande projekt.
Få gärna med nått som inte är publicerat i Drakar och Demoner - de bilderna är bra, men mycket annat är bättre.
Både svar till Fogge och Tempelhand:
Just precis vad jag tänkt säga.
Bergting är min stora favorit, med Lukas Thelin och Tapia på någon sorts diffus andraplats. Gillar Vässmar också, dock har jag mest sett hans blyertsjobb, inga fläskiga färgprylar.
Förövrigt kan man diskutera långt och länge om att "hålla hög klass". Enligt många är nog t.ex. Bergting bara en duktig randomtecknare som numera är ruskigt bra på att skapa sköna serier och dylikt. Jag tycker dock om hans stil långt mer än t.ex. Bauer.
Så vi har många bra svenskar, men det beror såklart på stil. Vill också hålla med om att de tecknare vi har här på forumet förtjänar en hög plats på listan. Det finns många här med mycket skön stil, bland andra just Arfert och Krille. Dessutom vill jag nämna Rosen, även om han inte verkar vara verksam här längre, och såklart Nisse Gulliksson, den gamle räven, dock är ju han inte en bland forumiterna.