Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Satanisterna har nästlat sig in i församlingen! Som kristna troende måste ni göra er av med dem, ty Kristi återkomst är här. Men vem av er är egentligen Messias, vår frälsare? Och vad händer om satanisterna offrar honom till sin mörke herre? Rösta varje runda om vem som ska kastas ut ur guds hus.
Joråsåatteh...
Det här får bli mitt första försök till att göra ett varulvsspel. Jag är fullt inställd på att jag missat något, gjort något korkat eller ogenomtänkt och att ingenting kommer gå som jag tänkt. Men lika glad är jag för det, men gladast är nog ulven. Har ni tips till en rookie-SL tar jag tacksamt emot dem.
Så därför går vi in på ett religiöst tema!
Satanister (ulvar) kommer att ställas mot kristna (bybor), och någonstans mitt bland alla deltagare gömmer sig Jesus, Kristi återkomst, Guds son, vår befriare, Messias.
Det kan nog anses vara ett ganska traditionellt ulvspel, med en dold twist.
Jesus kan saker ingen annan kan.
Jag tänker att spelstarten kommer att ske en bit in i augusti, lite på ett ungefär lagom till att jag börjat få upp en del saker efter flytten jag ska genomföra i början på månaden.
Vill ni delta i denna potentiella tågkrasch anmäler ni er i tråden genom att skriva en väl vald bibelvers (Hesekiel 25:17 ger minuspoäng).
Anmälan stänger den 8/8.
Ber så hemskt mycket om ursäkt om jag trampar på någons religiösa tår, det är verkligen inte min mening.