Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Impetigo

Ärkebiskop
Om vi tror att både Sidd och Rasmus är kristna/Jesus så måste vi nog prata om hur och när vi lagt våra offer.
Nja, jag tycker det är upenbart att ni lagt ert offer först, annars hade Fjodor sagt nåt om det.

Vi behöver veta innan deadline om ni mördar Sodd eller Rasmus så att vi har våra töster på den andre, alternativt om Sidd lyckas med nåt bra föravar att vi bpde mördar och röstar ut Rasmus.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag är nyfiken på vilken mekanik Anthrox har hittat på för att Vimes skulle vara grön.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Om någon har tid att sammanfatta vilka 3 som är huvudmisstänkta och varför skulle jag bli glad. Har inte hunnit läsa ikapp idag :(

Sidd

”Bybo”
Jag tror just nu som sagt att Octas och Rasmus bibelord varit trams för att täcka en eventuell Sidd-Jesus kommande bibelord.
Det här är en rolig diskussion.
Nåt med de där jäkla verserna är det väl men håller din tes verkligen spelmekaniskt?
Jesus skulle enligt dig alltså skriva nåt ordagrant från bibeln som skulle utlösa en förmåga som påverkar spelet.
Om så vore fallet så vore det väl egentligen katastrof av lärjungar till Jesus att göra så här för att uppmärksamma bibelverser.
Octa har ett drev mot sig och börjar bibelversa sig och det dyker upp från Rasmus också.
Alla börjar undra vad det kan betyda.
Så kommer du och påstår att det skulle vara mowes från det fromma för att dölja Jesus kommande power-inlägg!

Den tesen håller inte tycker jag.
Dock så är det kanske nåt signalsystem mellan kristna som kanske inte kan snacka ihop sig i egen PM.

Anthrox har lite snott iden från Vimes revoupltionsspel vi hade nyligen med formuleringar som ska göra att de kan hitta varandra.

Det kanske är ett sätt för lärjungar att signalera kompis med Jesus. Gröna sig till denne.
Att Jesus skulle gå ut och skriva en vers skulle ju avslöja sig rejält.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Ajabaja inte skriva ”nattmörda” för då hamnar du i skamvrån med mig och Rasmus🤞
Noterar att du inte svarar på frågan om vem Rasmus offrade/nattmördade 21:18? Varför gå ut med den infon alls om du inte vill berätta? Försöker du få oss att tro att offer vi lägger är meningslösa eftersom Rasmus var först?

Waterhouse

Bring Them Home Now
@RasmusL Octagonal släpper sin bomb om att han blivit omvänd från satanism och att han vet namnet på en annan satanist. Den satanisten måste ju vara du isf, ni var i samma satanistchatt. Varför avslöjade han inte ditt namn, röstade på dig eller något? Istället angriper han mig och Impe?

@Sidd flera gånger har du pratat om powerroller för andra än Jesus, är det så att du har en powerroll du vill dela med dig av? Det är nog närapå jämnt skägg att vi nackar dig eller Rasmus för tillfället så nog läge att berätta allt man vet nu.

Sidd

”Bybo”
Noterar att du inte svarar på frågan om vem Rasmus offrade/nattmördade 21:18? Varför gå ut med den infon alls om du inte vill berätta? Försöker du få oss att tro att offer vi lägger är meningslösa eftersom Rasmus var först?
Det är klart det kommer.
Jag vill vara med så länge som möjligt å vinna detta!
Jag gör allt för att inte bli utröstad och tvekar lite på vad som är bäst här nu när det lyfts att vi inte ska ge de kristna nåt som de vill ha.
Gissar att bigJ sitter å väntar på svaret precis som du och därefter kommer göra val ”som ingen annan kan” typ.

Sidd

”Bybo”
@RasmusL Octagonal släpper sin bomb om att han blivit omvänd från satanism och att han vet namnet på en annan satanist. Den satanisten måste ju vara du isf, ni var i samma satanistchatt. Varför avslöjade han inte ditt namn, röstade på dig eller något? Istället angriper han mig och Impe?
Bra spaning där WaterH👍

Waterhouse

Bring Them Home Now
Det är klart det kommer.
Jag vill vara med så länge som möjligt å vinna detta!
Jag gör allt för att inte bli utröstad och tvekar lite på vad som är bäst här nu när det lyfts att vi inte ska ge de kristna nåt som de vill ha.
Gissar att bigJ sitter å väntar på svaret precis som du och därefter kommer göra val ”som ingen annan kan” typ.
Ok, så Rasmus är inte din Jesus alltså? Trots att han enligt dig ljuger rätt upp och ner om er PM-tråd. Vem misstänker du?

Basenanji

Postd20modernist

@Sidd flera gånger har du pratat om powerroller för andra än Jesus, är det så att du har en powerroll du vill dela med dig av? Det är nog närapå jämnt skägg att vi nackar dig eller Rasmus för tillfället så nog läge att berätta allt man vet nu.
Väldigt bra post!

Sidd, jag tycker nog att du ska spilla så mycket bönor du kan.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Så du fiskar efter detta i stället för att berätta mer själv och gräva vidare på annat?
Är du allvarlig? Jag, Fjodor Basse, Empiricus och Impetigo har alla förklarat att vi sitter i satanistceller med en kamrat och kan lägga offer/nattmord.

Du och Rasmus ljuger som två hästar travar, har saboterat spelet runda ett och berättar nu helt motsägelsefulla historier men tycks ändå inte vara intresserade av att syna varandra.

Sidd

”Bybo”
Jag förstår att ni vill gräva på mig för att jag sitter i samma håla som svarte petter.
Det är solklart att det antingen tar slut med Rasmus eller så finns det mer som vi inte lyckas luska fram.
Gräv på varandra nu i stället tack.

Sidd

”Bybo”
Tvek att vi skulle göra den här dansen jag och Rasmus om vi båda två var bus!
Rösta ut varandra osv.

Waterhouse

Bring Them Home Now
En annan grej jag tänkte på angående att Vimes framstod som kristen när han offrades: spelet tog nog en annan vändning än SL tänkte iom Octas bomb och min satanisterna-är-byn grej. Om vi fortfarande suttit i små satanistceller och låtsats att vi visste vem Jesus var och var kristna bybor, men sen är en satanist offrad av satanisterna hade vi ju anat oråd direkt. Jag tror alltså att folk som iaf offras alltid ser ut som kristna efteråt, annars hade spelupplägget avslöjats i runda 2 med en offrad satanist.

Basenanji

Postd20modernist
En annan grej jag tänkte på angående att Vimes framstod som kristen när han offrades: spelet tog nog en annan vändning än SL tänkte iom Octas bomb och min satanisterna-är-byn grej. Om vi fortfarande suttit i små satanistceller och låtsats att vi visste vem Jesus var och var kristna bybor, men sen är en satanist offrad av satanisterna hade vi ju anat oråd direkt. Jag tror alltså att folk som iaf offras alltid ser ut som kristna efteråt, annars hade spelupplägget avslöjats i runda 2 med en offrad satanist.
Listigt!

Empiricus

Hero
Jag tycker, när jag läser runda 1, att RasmusL spelar på ett sätt som inte rimligen förklaras med hur han denna runda skrivit att han resonerat. Jag vill föreställa mig att en Satanist-RasmusL som har en tidigt bibelhetsande Octa i sin brevlåda nog skulle gjort det till en grej tidigt, och som RasmusL skriver i sin förklaringspost denna runda så verkar också R ha varit väldigt mycket mer med och läst tråden och skrivit i sin chatt än vad den faktiska runda 1-tråden visar i antal inlägg från R.
Så att RasmusL bör hängas/offras är väl rätt klart i mina ögon.

Vidare vill jag nästan anta att Jesus har koll på upplägget, speciellt om man utgår från att Octa talade sanning i runda 1 och blev omvänd. Då måste Jesus ha fått möjlighet att agera under den där dagen mellan att rollerna skickades ut och att spelet startade. Om Jesus fick möjligheten att omvända satanister så vet med andra ord J om upplägget då denne borde ha vetat vilka som går att välja mellan.

Och med det sagt så passar det lite på Sidd om man läser Sidds tidiga inlägg innan Waterhouse droppar sin bomb så tycker jag mig få en känsla av att Sidd har nära i tanken till fuffel och sånt innan rundans start. Om man läser Sidd och tänker sig att Sidd vet att det finns flera satanistceller som inte känner till varandra så går det också ganska lätt att tänka sig att han försöker få satanister att jaga varandra här.