Varulv Hitta Jesus - Runda 2

Waterhouse

Bring Them Home Now
Vidare vill jag nästan anta att Jesus har koll på upplägget, speciellt om man utgår från att Octa talade sanning i runda 1 och blev omvänd. Då måste Jesus ha fått möjlighet att agera under den där dagen mellan att rollerna skickades ut och att spelet startade. Om Jesus fick möjligheten att omvända satanister så vet med andra ord J om upplägget då denne borde ha vetat vilka som går att välja mellan.
Kul att du skriver lite! Jag är inte helt säker på att detta stämmer helt. Jag tror också Octa talade någon form av halvsanning iaf i början, grundade min bomb på det, och han var tydlig med att han slumpmässigt blivit utvald för omvändelse. Det låter som Jesus förmåga/setupdrag var att omvända en slumpmässig satanist. J behöver alltså inte känt till hur många satanister det finns etc.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Och med det sagt så passar det lite på Sidd om man läser Sidds tidiga inlägg innan Waterhouse droppar sin bomb så tycker jag mig få en känsla av att Sidd har nära i tanken till fuffel och sånt innan rundans start. Om man läser Sidd och tänker sig att Sidd vet att det finns flera satanistceller som inte känner till varandra så går det också ganska lätt att tänka sig att han försöker få satanister att jaga varandra här.
@Sidd i ditt första inlägg i R1 snackade du med mig om hur jag kände för att spela med lillebror Vimes och om jag var sugen att vinna mot honom etc. Hade du någon speciell tanke där eller var det bara välkomstbrus?

Basenanji

Postd20modernist
Du och Rasmus ljuger som två hästar travar, har saboterat spelet runda ett och berättar nu helt motsägelsefulla historier men tycks ändå inte vara intresserade av att syna varandra.
En grej jag funderar på nu är hur Rasmus beskriver värvningsförsöket av honom. Kan Jesus värva?
1. Det verkar som att vi kan byta sida mitt i rundan. Antingen så spelade Octa väldigt bra ulv-fejk i början av rundan och hade en annan PM-tråd där en plan formulerades och iscensattes eller så blev han värvad när han plötsligt gick bananas.
Jag vill påminna om att det bara gick 1,5h från att Octa skrev sitt första inlägg till att han med inlägg #33 "kom ut" som värvad.

RasmusL

Champion
En grej jag funderar på nu är hur Rasmus beskriver värvningsförsöket av honom. Kan Jesus värva?

Jag vill påminna om att det bara gick 1,5h från att Octa skrev sitt första inlägg till att han med inlägg #33 "kom ut" som värvad.
Vet ej, men på Octas spel ser det ut som att han blev värvad.

RasmusL

Champion
@RasmusL Octagonal släpper sin bomb om att han blivit omvänd från satanism och att han vet namnet på en annan satanist. Den satanisten måste ju vara du isf, ni var i samma satanistchatt. Varför avslöjade han inte ditt namn, röstade på dig eller något? Istället angriper han mig och Impe?

@Sidd flera gånger har du pratat om powerroller för andra än Jesus, är det så att du har en powerroll du vill dela med dig av? Det är nog närapå jämnt skägg att vi nackar dig eller Rasmus för tillfället så nog läge att berätta allt man vet nu.
Jag vet inte, men det kändes som att det kanske fanns något regelmässigt som förhindrade honom att skriva och göra vissa saker.

RasmusL

Champion

Octa påstod iaf att jag skulle bli värvad i R2

Sidd

”Bybo”
@Sidd i ditt första inlägg i R1 snackade du med mig om hur jag kände för att spela med lillebror Vimes och om jag var sugen att vinna mot honom etc. Hade du någon speciell tanke där eller var det bara välkomstbrus?
En glad välkomstpost med förhoppning om stöd i hur vi kan avläsa Vimes status i spelet.

Sidd

”Bybo”
att Sidd vet att det finns flera satanistceller som inte känner till varandra
Jag hade inte en aning om att det skulle finnas flera celler med satanister.
Trodde vi var själva men är alltid öppen för att det kan finnas fler fraktioner.

Impetigo

Ärkebiskop
Nu kanske det börjar bli dags att knyta ihop säcken.

Jag har ställt frågor till @Sidd hela dagen men inte fått några svar. Han har inte sagt något matnyttigt alls så jag känner mig 95% säker på att han är ulv. Rasmus är i praktiken 100%.

Jag tror som sagt i första hand på Sidd som Jesus så ser gärna att han ryker denna runda.

Jag gissar på @Waterhouse s inlägg i eftermiddags att vårt tidigaste nattmord är @Basenanji och WH och att det ligger på @RasmusL

Jag tycker då i första hand att vi ska rösta ut @Sidd och hoppas på A) att Sidd är Jesus eller B) att vårt nattmord går före ulvarnas så att vi träffar både Sidd och Rasmus.

@fjodorsenuba @Empiricus

Jag väntar med att flytta min röst från Rasmus till Sidd tills ni andra tyckt till iom att jag tror att jag har initiativ med min nuvarande Rasmusröst.

Sidd

”Bybo”

Jag har ställt frågor till @Sidd hela dagen men inte fått några svar. Han har inte sagt något matnyttigt alls så jag känner mig 95% säker på att han är ulv. Rasmus är i praktiken 100%.

Jag tror som sagt i första hand på Sidd som Jesus så ser gärna att han ryker denna runda.

Jag gissar på @Waterhouse s inlägg i eftermiddags att vårt tidigaste nattmord är @Basenanji och WH och att det ligger på @RasmusL

Jag tycker då i första hand att vi ska rösta ut @Sidd och hoppas på A) att Sidd är Jesus eller B) att vårt nattmord går före ulvarnas så att vi träffar både Sidd och Rasmus.

@fjodorsenuba @Empiricus

Jag väntar med att flytta min röst från Rasmus till Sidd tills ni andra tyckt till iom att jag tror att jag har initiativ med min nuvarande Rasmusröst.
Ja det verkar ju inte leda till nåt bra på att hålla på offerskiten: Rasmus offrade mig direkt så det är ju inte så mycket mer med det egentligen😳

Waterhouse

Bring Them Home Now

@fjodorsenuba @Empiricus

Jag instämmer i detta. Vi antar att mitt och Basses offer är tidigare än eventuella offer ni andra helyllesatanister gjort, och att det är riktat mot Rasmus. Vi antar även att Jesus inte kan offra, för det vore jäkligt skumt och otematiskt.

1. Sidd är Jesus och Rasmus (omvänd?) satanist. Röstar vi då ut Sidd har vi vunnit och behöver inte bry oss om hur offret slår.
2. Sidd är (omvänd?) satanist och Rasmus Jesus. Rasmus kan knappast offra då och vårt offer av honom borde vara det första som gick igenom.

Detta förutsätter att Sidd talar sanning om Rasmus offer vilket är rätt otroligt, han kanske la ett offer tidigt själv istället... Vem vet, jag vet iaf att jag vill ha ut båda och att vi har ett offer från igår hyfsat tidigt på en av dem, och att jag därför är mer benägen att rösta på den andre.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Ja det verkar ju inte leda till nåt bra på att hålla på offerskiten: Rasmus offrade mig direkt så det är ju inte så mycket mer med det egentligen😳
Ok, så då är detta din sista runda då är du rätt säker på? Tror du Rasmus är Jesus med offerförmågor? Eller vem är Jesus?

Du har pratat och antytt om andra powerroller än Jesus, nämnde något om möjliga DTF i förra rundan vill jag minnas också. Inget du vill dela med dig av nu i sista rundan?

Annars misstänker man lätt att detta bara är en ploj för att vi ska rösta på Rasmus och inte dig för att du redan är död.

Empiricus

Hero
Som ni argumenterar nu så tycker jag låter rimligt. En utröstning av Sidd om offer på RasmusL ligger tidigt.

Röst: @Sidd

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag frågade SL i PM om vad som händer om samma person både har första offret på sig och blir utröstad, svaret:
Utröstning sker före offring, och ett offer måste ske.

Så skulle Sidd mot förmodan tala sanning och Rasmus har ett tidigt offer på honom, men vi röstar ut Sidd, så kommer näst tidigaste offret ske, vilket då troligen är mitt och Basses.

Röst: @Sidd

Waterhouse

Bring Them Home Now
Kan någon veteran lägga upp röstverktyget på denna tråd så man har koll på rösterna?

Sidd

”Bybo”
Asså har ingen annan än jag fattat att det kan finnas kristna celler i gänget?
Tex Impe och Empi eller nån av de andra outade cellerna.

RasmusL

Champion
Jag har inte lagt något offer den här rundan nej, har ingen aning om vad Sidd gjort iom vi inte är i samma cell.

Impetigo

Ärkebiskop
Asså har ingen annan än jag fattat att det kan finnas kristna celler i gänget?
Tex Impe och Empi eller nån av de andra outade cellerna.
Har du nåt mer handfast att gå på är det bara att leverera, det vore förnämligt!

Men att ”det kan finnas kristna” som inte är du eller Rasmus är ju svårt att ta vidare liksom.