Nekromanti Hitta på forumet

anth

Vetefan
Denna tråd kommer inte att uppdateras längre då vi fått en FAQ

Varken forumet eller översättningen är färdig ännu, så vissa saker i denna kommer antagligen att bli inaktuella snabbt.

Var finns "Mina saker"?
Högst upp till höger står det "Meddelanden" och ditt namn, där finns dina saker.

Var finns bevakningslistor?
De heter Prenumerationer nu och finns under Meddelanden.

Var finns användarlistan och hur söker jag efter användare?
Den heter Användarförteckning och det finns ingen sökfunktion där ännu.

Var finns kalendern?
Den finns inte ännu.

Var finns aktiva diskussioner?
Den heter "Nya diskussioner".

Finns det någon FAQ?
Det finns "Hjälp" längst ner till höger på sidan.

Finns det någon storprat eller kallprat?
Nej, inte ännu. Du får vänta tills man börjar titta på layouten på forumet.

Varför finns bara jag under inloggade användare?
Det är en känd bug som fixas senare.

Var finns "Markera alla diskussioner som lästa"?
Den heter "Märk kanaler som lästa".

Var finns "Nyaste användarna", "Forumsstatistik", "Integritetspolicy", "Forumsregler"
De finns inte ännu. Det kommer senare.

Vad är Bloggar?
där kan du skapa en egen blogg, samt läsa andras bloggar på forumet.

Vad är grupper?
En sorts miniforum. Man kan skapa privata eller publika grupper. Man t.ex. skapa en privat grupp för sin egna kampanj, eller en publik grupp för ett konvent. För tillfället kan endast administratörer skapa nya grupper.

Om jag går till ett forum med olästa inlägg och sedan går tillbaka till startsidan är det forumet fortfarande markerat som att det finns olästa inlägg.
Ja. Du måste öppna inläggen för att de ska markeras om lästa. Eller så klickar du på "Märk kanaler som lästa" för att alla inlägg på hela forumet ska markeras som lästa.

Specifika delar av forumet, som Vrålet, inställningar et.c. har egna trådar.

Pilzefrau

hon/henne
Ursäkta om det här är frågor som är besvarad någon annanstans, men: går det att komma åt trådar och meddelanden från det gamla forumet än? Om inte, går det att få en uppskattning på när (om inte annat att det kommer med på Spiddes prioritetslista)?

anth

Vetefan
Pilzeman;n2402 said:
Ursäkta om det här är frågor som är besvarad någon annanstans, men: går det att komma åt trådar och meddelanden från det gamla forumet än? Om inte, går det att få en uppskattning på när (om inte annat att det kommer med på Spiddes prioritetslista)?
Det gamla forumet ska tas backup på, fysiskt flyttas till den nya servern och sedan sättas upp som ett låst forum, d.v.s. man kan logga in och läsa inlägg och PM, men inte posta något.
Jag tror vi hunnit så långt att Spidde håller på att flytta det till den nya servern.

Ond bråd död

Swashbuckler
Prenumerationer tycks funka på ett annat sätt än Bevakningen på förra. Jag ser bara i vilken kategori som det kommit nya inlägg, i gamla så hade man en fin lista på alla trådar med nya inlägg, går det att ha det så här också? Inläggslistan på första sidan kanske funkar så, men den känns fel på nåt vis.

anth

Vetefan
Ond bråd död;n2591 said:
Prenumerationer tycks funka på ett annat sätt än Bevakningen på förra. Jag ser bara i vilken kategori som det kommit nya inlägg, i gamla så hade man en fin lista på alla trådar med nya inlägg, går det att ha det så här också? Inläggslistan på första sidan kanske funkar så, men den känns fel på nåt vis.
Var tittar du någonstans?
Du kan antingen titta under meddelanden/prenumerationer, vilken är översikt
Eller under Min profil/prenumerationer, vilken är lite mer specifik

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Om du helt enkelt vill ha en lista med alla trådar som fått svar du inte läst kan du använda denna url:

http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/search?searchJSON={%22view%22:%22topic%22,%22unread_only%22:1,%22sort%22:{%22lastcontent%22:%22desc%22},%22exclude_type%22:[%22vBForum_PrivateMessage%22]}

Den är mitt bokmärke till WRNU numera...

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth;n2477 said:
Det gamla forumet ska tas backup på, fysiskt flyttas till den nya servern och sedan sättas upp som ett låst forum, d.v.s. man kan logga in och läsa inlägg och PM, men inte posta något.
Jag tror vi hunnit så långt att Spidde håller på att flytta det till den nya servern.
Nu blir ju Kånkelman jätteglad här. Det är alltså på gång att kunna läsa sina gamla pm. Fan så bra.