Nekromanti hittar inget

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Seter said:
Klickar folk fortfarande för att skrolla? Det låter omodernt. Skrollhjul, touchpads och så vidare. :gremgrin:
Tekniskt sett är scrollhjulet generellt två sensorer/knappar på de flesta möss; i Unix/Linuxoperativ (som Mac eller Ubuntu) kan man se detta väldigt tydligt i en del conf-filer. I Linux tror jag scroll upp är knapp 4, och scroll ner är knapp 5... =)

Magnus Seter said:
Sökrutan är tydligare. Placerad i stort sett precis där det idag står "Sök" i menyraden.
Om det önskas tror jag att jag skulle kunna bygga HTML+CSS som skapade en sådan sökruta. Säg till, jag bygger gärna =)

I ärlighetens namn tycker jag mest att det är roligt att leka med utopier. "Om JAG fick bestämma hur det skulle se ut, så..."

Vilket såklart är roligt, eftersom jag faktiskt varit i den sitsen att jag FICK bestämma hur det skulle se ut - och avsade mig den. Nu drömmer jag utan makt, och det är rätt bekvämt. Jag kommer inte att lämna forumet om ni inte gör som jag säger, och jag tror nog att nu när Kricka hittat de där verktygen vi "vana användare" hittat (sökruta, bevakningar) så kan det nog hända att han blir kvar också... =)

Men det är roligt att drömma, och göra mockups.

krank

Nu har jag gjort en egen variant av Krickas förslag =) Men jag gillade verkligen tvåkolumnsförslaget som framkom i den andra tråden.

Attachments

krank

Magnus Seter said:
Najs. Du kan ju resonera med Krank om det där med att ha Senaste inlägg högst upp. Jag gillar det, men han är starkt emot det, säkert av goda anledningar. :gremgrin:
Är jag? Varför är jag det, jag ser ju ändå aldrig högerspalten?

Äh, jag vet inte. Om jag varit stark emot det så har jag väl ändrat på mig. Jag har ingen jättestark åsikt i frågan, förutsatt att "Senaste inlägg" inte trycker ner chatten så mycket att den måste scrollas till.

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Nu har jag gjort en egen variant av Krickas förslag =) Men jag gillade verkligen tvåkolumnsförslaget som framkom i den andra tråden.
Jag gillar att du gör pilarna för att dölja forumskategorier tydligare - det tog mig ett tag att hitta dem även när jag läst att de skulle vara där, vilket är ett dåligt tecken.

Übereil

Möller

Hubert Hortlax
krank said:
Jag gillar't, hyfsat åtminstone.

Personligen vill jag inte ha Senaste inlägg ovanför Småpraten, jag sitter inte sällan på rätt små skärmar och det kan bli lite tajt där nere.

Men, mitt konstruktiva förslag är ha en riktig startsida. Ungefär som ditt förslag, eventuellt med de ihopfällda forumskategorierna borttagna men framförallt att ovanför »Allmänna rollspelsforum« lägga till en liten textruta med en stor rubrik följt av lite förklarande text:

Välkommen till rollspel.nu
Detta är ett community för bordsrollspelare. Registrera dig och skriv ett inlägg i presentations-forumet. Små korta frågor kan med fördel ställas i Praten här bredvid. Klicka på Forumlista ovan för att se alla forum.

Typ.

anth

Vetefan
Murkla said:
Men, mitt konstruktiva förslag är ha en riktig startsida. Ungefär som ditt förslag, eventuellt med de ihopfällda forumskategorierna borttagna men framförallt att ovanför »Allmänna rollspelsforum« lägga till en liten textruta med en stor rubrik följt av lite förklarande text:

Välkommen till rollspel.nu
Detta är ett community för bordsrollspelare. Registrera dig och skriv ett inlägg i presentations-forumet. Små korta frågor kan med fördel ställas i Praten här bredvid. Klicka på Forumlista ovan för att se alla forum.

Typ.
Det här är något vi skulle kunna implementera på 5 minuter.

Forumet ligger på http://www.rollspel.nu/forum , d.v.s. http://www.rollspel.nu är bara en redirect till forumet.
Det är alltså buslätt att göra en en infosida på http://www.rollspel.nu

Troberg

Sinister eater

krank

Troberg said:
Fast det skulle vara irriterande för oss som bara skriver rollspel.nu i adressfältet och har ställt in att vi vill komma till forumet på det.
Äh, lägg in en cookie så man bara ser sidan första gången man kommer till den så var det problemet löst. Eller använd forumets existerande cookies: Finns de, visa inte startsidan.

anth

Vetefan
Troberg said:
Argh! said:
Det här är något vi skulle kunna implementera på 5 minuter.

Forumet ligger på http://www.rollspel.nu/forum , d.v.s. http://www.rollspel.nu är bara en redirect till forumet.
Det är alltså buslätt att göra en en infosida på http://www.rollspel.nu
Fast det skulle vara irriterande för oss som bara skriver rollspel.nu i adressfältet och har ställt in att vi vill komma till forumet på det.
Kan man inte fixa det med en cookie?

Edit: dang! krank hann före.

Übereil

Swashbuckler
krank said:
Troberg said:
Äh, lägg in en cookie så man bara ser sidan första gången man kommer till den så var det problemet löst. Eller använd forumets existerande cookies: Finns de, visa inte startsidan.
Eller första två eller tre gångerna (så man inte tappar infon på att man missade den första gången).

Übereil

anth

Vetefan
Übereil said:
krank said:
Troberg said:
Eller första två eller tre gångerna (så man inte tappar infon på att man missade den första gången).

Übereil
Går t.o.m. att styra med en "ta mig direkt till forumet nästa gång"-knapp.