Tekniskt sett är scrollhjulet generellt två sensorer/knappar på de flesta möss; i Unix/Linuxoperativ (som Mac eller Ubuntu) kan man se detta väldigt tydligt i en del conf-filer. I Linux tror jag scroll upp är knapp 4, och scroll ner är knapp 5... =)Magnus Seter said:Klickar folk fortfarande för att skrolla? Det låter omodernt. Skrollhjul, touchpads och så vidare.
Om det önskas tror jag att jag skulle kunna bygga HTML+CSS som skapade en sådan sökruta. Säg till, jag bygger gärna =)Magnus Seter said:Sökrutan är tydligare. Placerad i stort sett precis där det idag står "Sök" i menyraden.
I ärlighetens namn tycker jag mest att det är roligt att leka med utopier. "Om JAG fick bestämma hur det skulle se ut, så..."
Vilket såklart är roligt, eftersom jag faktiskt varit i den sitsen att jag FICK bestämma hur det skulle se ut - och avsade mig den. Nu drömmer jag utan makt, och det är rätt bekvämt. Jag kommer inte att lämna forumet om ni inte gör som jag säger, och jag tror nog att nu när Kricka hittat de där verktygen vi "vana användare" hittat (sökruta, bevakningar) så kan det nog hända att han blir kvar också... =)
Men det är roligt att drömma, och göra mockups.