Nekromanti HJÄLP! Lösenord!!

jopis

Veteran
Hej!
Jag har precis fått låna pc versionen av Drakar och Demoner
av en vän men han hade inte kvar kartong med lösenord vilke gör det väldigt svårt att installera... Om någon kan hjälpa så hör av Er!!

MVH
Jopis

Troberg

Sinister eater
Re: ?

DoD till Pc, var får man tag på det?
Inte för att det är någon större hjälp, men jag köpte mitt ex (på svenska!) i Amman, Jordanien. Har inte tittat på det än, kanske senare.

Glomer

Veteran
Jordanien!?

Hittade du ett svenskt exemplar i Jordanien!? Inte för att jag hade tänkt att åka till Jordanien, men vad skulle det kunna kosta?

Troberg

Sinister eater
Re: Jordanien!?

Hittade du ett svenskt exemplar i Jordanien!? Inte för att jag hade tänkt att åka till Jordanien, men vad skulle det kunna kosta?
Som alla andra spel där, 20-35 spänn per CD. Jag köpte det dessutom i en affär, vilket innebär att så länge jag medvetet undviker att titta noga på den så kan jag inbilla mig att det är ett officiellt original.

Troberg

Sinister eater
Re: När?

Hur länge sedan var det du köpte spelet? det måste väl vara mycket gamalt? eller?
Kommer inte ihåg exakt, köpte ganska mycket. Skulle gissa att det var mellan ett och två år sedan, kanske lite mer.

Rajr0t

Veteran
Gör dig själv en tjänst och installera aldrig spelet! Om du har någon som helst respekt för Drakar och Demoner dvs.

Det är det mest patetiska skräpspel jag någon gång gett mig på att försöka spela. Jag menar; ljudeffekterna! "Jag är hel igen!" om man dricker nån slags helande dryck som man kan köpa av en rese (!) på en kyrkogård (!!).

Burrr!

jopis

Veteran

Om du nu har ett spel så kanske du även har ett lösenord... jag har ett orginalspel men inget lösenord vilket gör det svårt att testa spelet (även om jag hört att det inte är det bästa..)

Vore toppen om du kan skicka det.

/j

Troberg

Sinister eater

Om du nu har ett spel så kanske du även har ett lösenord... jag har ett orginalspel men inget lösenord vilket gör det svårt att testa spelet (även om jag hört att det inte är det bästa..)

Vore toppen om du kan skicka det.
Självklart, om jag kan hitta mitt ex och om du kan tala om hur trycket på original-CDn ser ut (så att jag vet att du har en riktig kopia).

jopis

Veteran
Som väntat?!

Antar att du har helt rätt och förväntar mig inget annat av spelet heller. Men jag har onekligen en viss förkärlek till spel av det riktigt usla slaget, gärna med tidig (dålig?) grafik och ljud. Ett av de riktiga höjdarna är "Dink Smallwood"...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Och resten av denna diskussion...

...kan ni väl ta via privatmess?

Tackar på förhand

Magnus

tyron

Veteran
Re: äää

"Jag är hel igen!" om man dricker nån slags helande dryck som man kan köpa av en rese (!) på en kyrkogård (!!).
va inte så stel/tråkig det är sådant som gör sådanna spel roliga. :gremgrin:
Okej det är inte realistiskt, och kanske inte ens bra men det är ju det som är ... bra.

Jaja själv brukar jag hamna i dom mäst konstiga situationer med min rollspelsgrupp som till ex:

"Undrar hur ett troll skulle se ut i råsa volang skjol?"

Detta gör vi narurligtvis under "off tid" eller innan/efter äventyrens början/slut.

tyron

Veteran

Inte för att det är någon större hjälp, men jag köpte mitt ex (på svenska!) i Amman, Jordanien
vur fan kunde du hitta det där??
och en sak till tror du verkligen att den är original??
jag är tveksamm :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater

vur fan kunde du hitta det där??
Med tanke på att jag köpte över tusen skivor där så är det väl konstigt om ingen av dem skulle vara svensk... Köpte Europa Universalis 2 också...

och en sak till tror du verkligen att den är original??
Jag frågar inte om jag misstänker att jag inte skulle gilla svaret.

Det är prisvärt, vad mer kan man begära?

tyron

Veteran

Jag frågar inte om jag misstänker att jag inte skulle gilla svaret. Det är prisvärt, vad mer kan man begära?
Jag säger inget.. jag skulle köpt det på en gång. Men över ett tusen skivor det blir ju typ 20-30000kr (enligt dina priser) är inte det lite mycket att lägga ut när du inte ens har "provat" alla skivorna. eller är jag helt ute och cyklar?

Troberg

Sinister eater

Jag säger inget.. jag skulle köpt det på en gång. Men över ett tusen skivor det blir ju typ 20-30000kr (enligt dina priser) är inte det lite mycket att lägga ut när du inte ens har "provat" alla skivorna. eller är jag helt ute och cyklar?
Jag var där i nästan ett år och hade över 900 spänn om dagen i skattefritt traktamente, plus min vanliga lön. Löpande omkostnader var ungefär som i Sverige.

Med andra ord, jag hade råd.

Det blev jobbigt först när jag började pilla in alla skivor och inlägg i CD-fodral (jag tog av praktiska skäl hem dem i plastfickor)...

tyron

Veteran

Det blev jobbigt först när jag började pilla in alla skivor och inlägg i CD-fodral (jag tog av praktiska skäl hem dem i plastfickor)...
jag kan förstå det med tanke på att det var över 1000CD-skivor. och vad gäller det där med att ha råd så måste jag säga till mitt försvar att jag trodde att du var på semester där. Då måste du hålla med om att det är mycket pengar eller?

Falköga

Veteran
Oj [ot]

Jag, tycker att det är VÄLDIGT mycket pengar... Var för sparade du inte pengarna eller gav bort dem???

Men detta var bara en liten sak av mig, jag tycker att tråden har spårat ut då den inte handlade om så mycket rollspel från början. Om någon snäll moderator ser detta kan ni väll låsa tråden om den inte bättrar sig.