Nekromanti HJÄLP MIG, CALL OF CHUTHULU

AirCondition

Veteran
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA

fick upp ögonen för rollspel för nått år sen och började läsa H.P lovecraft förra månaden.
Summan av kardemumman, var kan jag få tag i Call of Chuthulu eller andra rollspel om H.P lovecrafts skräckvärld.

:gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown: :gremfrown:
Tack på förhand

Jake Steele

Warrior
Masks of N: det obligatoriska tipset

Om du ska köpa CoC så ska lägga till det nästan obligatoriska tipset att du köper äventyrskampanjen 'Masks of Nyarlatothep'.

Du behöver varken Investigators Handbook eller Keepers companion. Köp äventyr istället (Escape from Insmouth t.ex.) och givetvis Delta Green om du kan få tag i den.

A. -som sitter och trummar fingrar i väntan på CoC kampanjen Tatters of the King

Torbjörn

Swordsman
Re: Masks of N: det obligatoriska tipset

Du behöver varken Investigators Handbook eller Keepers companion. Köp äventyr istället
Instämmer helt! Lägg slantarna på äventyr.

Mina erfarenheter av CoC är att regeltilläggen är överflödiga. Man spelar äventyren, den downtid som passerar mellan äventyren spelar man inte, när det är dags för nästa äventyr kan man ha hoppat fram ett halvår i tiden.

Torbjörn

Selly

Level 5 Laser Lotus
Masks of Nyarlathotep: Det dåliga tipset.

”Om du ska köpa CoC så ska lägga till det nästan obligatoriska tipset att du köper äventyrskampanjen ’Masks of Nyarlatothep’.”

Fast det är tyvärr inte ett särskilt bra tips, med tanke på att kampanjen inte finns att köpa någonstans (och för att citera rektor Skinner: ”Prove me wrong, kids! Prove me wrong!”). Eftersom diverse forumiter tjatat om den i åratal så har man ju förstås blivit lite nyfiken på att se hurpass bra härket verkligen är, men varje gång man sen kollat runt efter den så har den inte gått att hitta. Det här gäller givetvis även Beyond the Mountains of Madness (och även the Enemy Within (till ett helt annat spel, så det gnället är alltså inte bara i fel tråd, utan även i fel forum, men skall jag ändå gnälla så kan jag lika gärna göra det ordentligt)).

Med det sagt: Om du vet någonstans där man kan köpa kampanjen (köp- och säljforum räknas inte) så blir jag glad, för då går det ju åtminstone att stilla nyfikenheten (oavsett vad man sen tycker om kampanjen i slutändan). ^_~

Jake Steele

Warrior
Re: Masks of Nyarlathotep: Det dåliga tipset.

”Prove me wrong, kids! Prove me wrong!”

Det kan jag inte, men jag tänker inte slita ut mig med att försöka. Chaosiums egen website har dem inte så de är nog slut.

Så varför puffar jag för saker som inte finns i butiker? Jag har väl bara fått för mig att jag sett BtMoM ståendes i hyllor och jag köpte MoN för några år sedan när den just hade tryckts upp igen. Jag trodde inte den var slut än...

När det gäller Delta Green som alla hyllar så har den inte gått att få tag i på flera år. Den ska på nytryck snart men det verkar dröja... Å DG: Countdown är inte lika bra.

Men tro inte att det här får mig att sluta rekommendera OOP böcker. Jag kommer i framtiden göra det för skadeglädjen, att ha något ni saknar, allena! :gremgrin:

A.

Brynolf

Dum fan
Re: Masks of N: det obligatoriska tipset

Tja, det där är ju olika. Själv älskar jag att bara spela på "utanför" äventyren, och då är sourcebooks användbara. Men i synnerhet är de fina att ha till hands när man skriver egna grejor, som i regel brukar bli bättre, eller åtminstone bättre anpassade till den aktuella spelgruppen än köpta äventyr.

Joker

Veteran
Alla glömmer det allt så obligatoriska drivethrurpg.com där man kan köpa det mesta i elektroniskt format för en billig peng. Förvisso mister man "papperskänslan" men det kan vara ett bra ställe att få tag på lite out-of-date prylar...

Joker

Veteran
Det kan jag verkligen förstå och respektera... Jag är en sådan själv, men ibland kan man bara inte motstå.... Som när man hittar "out of print" äventyr för 5 dollar eller mindre... :gremlaugh:

Dansson

Veteran
Jo, haha, då håller jag med dig. Ibland får man ekonomisinnet styra också. :gremsmile:
Vilka outofprint snackar vi om här förresten? Alla de stora kampanjerna eller?
Nu kan jag visserligen gå in på sidan och snoka, men jag skriver hellre hääär...? :gremwink:

boloch

Veteran
Re: Masks of Nyarlathotep: Det dåliga tipset.

Fast det kanske inte är ett så dumt tips ändå...

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN...5793310-7274822

Amazon har ett par ex, beställde själv ett ex i julas, de levererade på ett par dagar.

Mer MoN till folket... dessutom har Paul på yog-sothoth.com lagt upp spelsessioner av scenariot i podcastform... svårlyssnat, men bitvis intressant.

På söndag påbörjar min modiga grupp investigators resan ner i galenskapen... =)