"
...eftersom allt efter upplaga 4.0 är otäckt- ickegenomtänkt skräp."
Personligen så tycker jag alla handböckerna till 91:an är halvfärdiga och därmed rätt kassa.. Svartfolk är väl den enda som är någorlunda utförlig.. Sedan är det lite svårt för mig att förstå hur ni lyckats spela DoD utan att ha någon av monsterböckerna eller den gröna magiboken till DoD, där det finns info om odöda.. Varför började ni ens med DoD och den
äldre versionen på köpet? Jag kan föreslå att köpa Eonboxen för 200 spänn.. Det är rejält billigt för ett rollspel (av den storleken).. Sedan kan du köpa till deras bok om vandöda.. Eller så kan du köpa bara modulen, för det är inte såå svårt att konvertera från Eon..
Själv tycker jag att du kan söka reda på de gamla DoD-böckerna på Direct Connect eller något annat p2p-program utan ont samvete.. Det är dock bara lagligt tills efter nyår, så du behöver skynda dig..
Fast jag vet inte om de verkligen fått igenom att lagförslaget träder i kraft då..
Men, men.. Jag kan rabbla de odöda av vikt från monsterboken 1.. Deras grundegenskaper utgår från personens grundegenskaper som den hade när den levde.. Förutom för alver då, för de kan inte förvandlas till odöda..
Likätare
FYS×1,5
Bett 1T8
2 klor 1T6
Smittorisk [tillfogad bitskada i procent] för att någon biten av en likätare förvandlas till en.
Mumie - varierar efter hur kraftfull besvärjelsen är
STY: Upp till ×6
SMI: Upp till ×0,5
Skelett
STY: Upp till ×2
Spöke
SMI: ×2
PSY: ×2
Kan göra en skräckattack --> offret får slå på skräcktabellen.
Vampyr
STY: ×3
SMI: ×1,25
PSY: ×1,5
1 bett 1T6 (ingen SB)
Zombie
STY: Upp till ×3
SMI: Upp till ×0,5
INT: Upp till ×.25
/
Han som annars ger ett hett tips att söka på forumet efter dödsgast, vampyr, baneman och dödsriddare