Nekromanti HJÄLP

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Den här bilden är halvklar. Hår och ansikte ska bearbetas mer. Men något funkar inte riktigt med bild dynamiken.

HJÄLP?

Bra tips redan givna.

*Skugga bakom henne.
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
Jag undrar om väggen skulle må bra av lite kärlek. En sönderriven poster, eller några klisterlappar eller nåt.

Jag funderar på om det skulle behövas lite mer ljus på någon punkt, för lite ökad kontrast. Nu är det liksom bara murrigt och svart. Ljusa upp nån detalj? Smycke?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Annan bra feedback

*Göra det till en toalett med smutsig handfat och trasig spegel.

*Ansiktet för runt

*Halsen för mörk

*Läpparna lite off.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
w176 said:
Bloir det en toalett kan jag antyda en tydlig ljuspunkt
Absolut.

Gör inte bakgrunden för komplex dock, tycker jag. Det finns en charm och ett fokus i bilden nu i dess enkelhet.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Bakgrunden är ett fantasisk latgrej som jag är nöjd med.

Perspektiv när genererat med Filter/Vanishing point. Sen en yta med en textur, tills skruvad med Transform/Perspective. Och sen dubblade jag rutmönstret ett par gånger, blurrade de lite i olika omgångar, mergade lagern. Satt i Multiply läge. La till special effects, Other glow och en drop shadow i ljusgulgrönt för att skapa känslan av upphöjda plattor.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,827
Efter att ha kikat på den en stund så tror jag mitt största problem är att jag faktiskt inte uppfattar figuren som fokus i bilden. Raderna med kakel skapar linjer som för min blick till högra sidan av bilden och... där finns ju inget. Det förstärks nog lite extra av att väggen också känns skarpare än figuren.

Hade det funnits mer vägg på vänster sida om figuren än på höger sida om den, så tror jag att linjerna på väggen hade fört en fram till figuren och lagt den i fokus istället.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,827
w176 said:
Bakgrunden är ett fantasisk latgrej som jag är nöjd med.

Perspektiv när genererat med Filter/Vanishing point. Sen en yta med en textur, tills skruvad med Transform/Perspective. Och sen dubblade jag rutmönstret ett par gånger, blurrade de lite i olika omgångar, mergade lagern. Satt i Multiply läge. La till special effects, Other glow och en drop shadow i ljusgulgrönt för att skapa känslan av upphöjda plattor.
Funkar skitbra! Satt och funderade på hur i h-vete du orkat rita en så omfattande bakgrund. Resultatet är riktigt bra.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag skulle ge kvinnan ett par ögon, ett par öppna ögon. Då skulle man fångas in i henne. Mer pynt i bakgrunden tycker jag du bör undvika. Och gärna mindre mörker budskapet kommer fram även om bilden blir lite lite ljusare. :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Jo. Du har rätt. Jag lekte med slutna ögon för att ibland ger det ett kraftfullt intryck, men här funkar det inte riktigt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tja, den är ju halvfärdig så jag antar att det blir ändring på det men håret säger jag då. Det känns väldigt off. Du brukar annars göra bra hår och det saknar jag här. Håret känns klumpigt och "dött".
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
skummade snabbt igenom allas poster, så detta kan redan vara sagt.
Krakelade väggar ftw. söndertrasade kakelplattor skulle bli nice som fan.
Samt lite rost som rinner ut från rören bakom och färgar kaklet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
w176 said:
Det handlar mest om ett par enkla ljuslager. Så det är bara att fixa
Jag håller dessutom inte med Xhakhal. Jag gillade den "vektoriserade" (artificiella) bakgrunden. Möjligen att man skulle kunna blurra den lite mot bakgrunden för att skapa fokus, djup och variation.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
w176 said:
Men debbie hade rätt att de skapar ett flöde i bilden som inte leder rätt.
Det stämmer. jag gillade mest texturen =)
 
Top