Absolut.w176 said:Bloir det en toalett kan jag antyda en tydlig ljuspunkt
Funkar skitbra! Satt och funderade på hur i h-vete du orkat rita en så omfattande bakgrund. Resultatet är riktigt bra.w176 said:Bakgrunden är ett fantasisk latgrej som jag är nöjd med.
Perspektiv när genererat med Filter/Vanishing point. Sen en yta med en textur, tills skruvad med Transform/Perspective. Och sen dubblade jag rutmönstret ett par gånger, blurrade de lite i olika omgångar, mergade lagern. Satt i Multiply läge. La till special effects, Other glow och en drop shadow i ljusgulgrönt för att skapa känslan av upphöjda plattor.
Nu tänker jag vara sämst i världen: Jag gillade den första bättre. Den var mörkare, mer klinisk, hårdare.w176 said:Liten uppdatering. Småfixade saker. Inte nöjd med ansiktet eller håret än. Eller bakgrunden. Inklippta postern är bara en placeholder.
http://i113.photobucket.com/albums/n220/w176/detfarframat.jpg
Jag håller dessutom inte med Xhakhal. Jag gillade den "vektoriserade" (artificiella) bakgrunden. Möjligen att man skulle kunna blurra den lite mot bakgrunden för att skapa fokus, djup och variation.w176 said:Det handlar mest om ett par enkla ljuslager. Så det är bara att fixa
Det stämmer. jag gillade mest texturen =)w176 said:Men debbie hade rätt att de skapar ett flöde i bilden som inte leder rätt.