Nekromanti Hjäällpp!!!!!!! Svara!!!

Lambi

Swordsman
Re: Lite flummerier

Tja... vad är det för spelare?? och vad vill de ha?? Är någon Jedi med? (då får man ofta anpassa lite, så att inte denne märker alltför mycket innan... fast man kan också utnyttja det... .. ... ... *vänder och vrider på det hela* etc etc)

Kör en sanslös jakt någonstans... någon som bara vägrar att skakas av... Det brukar höja spänningen. Kör jakten mitt inne i en stad, eller i ett sanslöst grottsystem... whooooom /images/icons/witch.gif

Gärna något mystiskt, en mystisk person som dyker upp lite här och var, och ingen har någon aning om vem det är. Eller kanske försvinnanden... personer som blir bortrövade har man ju hört talas om ett par gånger... men det kan vara så att 4e-klass-riktare i kraftkonverteraren i Repulsorfordon blir stulna... eller något annat sjukt... se bara till så att du har någon bra anledning.

Låt någon ställa upp i en turnering/tävling eller liknande. Det kan vara rymdschack, boxning, cyberboll, podrace eller vad som helst. Sen så måste resterande RP'na se till så att de andra tävlanden inte fuskar FÖÖÖÖÖR mycket... kanske att de behöver pengarna till något speciellt... eller en vadslagning.

skriv lite anteckningar... skriv upp två-tre ställen och ett par SLP's så är saken biffstek.

etc etc... flumma på bara

Lycka till!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Lite flummerier

"Kör en sanslös jakt någonstans... /.../ Gärna något mystiskt, /.../ Det kan vara rymdschack, boxning, cyberboll, podrace /.../ skriv lite anteckningar... skriv upp två-tre ställen och ett par SLP's så är saken biffstek.

etc etc... flumma på bara

...tro mig inte, jag är professionell svamlare...
"
Jo, tack.. Det märks.. /images/icons/smile.gif

[tillbaka till orginalfrågan]
Vad gjorde vi senast i Star Wars? Hmm..

Kommer inte ihåg exakt så jag fyller ut det lite med egna idéer.. Men vi kom in i en bar med hänvisningen "Ni ska leta reda på en kille".. Hittade någon som kunde föra oss till honom.. Kom in i ett bakhåll gjord av killen som vi letade efter.. Var tvungna att göra en sak för att få med oss killen.. Gjorde det och förde killen till rebellbasen..

Annars kan du kort läsa om våra äventyr i Star Wars på slurk.cjb.net.. Klicka på "Sysselsättningar" och sedan "Hände näst senast" som står på samma rad som det står "Stjärnornas Krig"..

Finns även några felsägningar och roliga kommentarer som sagts när vi spelat.. Tror nog att du kommer uppskatta läsningen.. Kommer fler när jag kommer uppdatera hemsidan nu i veckan.. /images/icons/smile.gif

~Alla kommentarer som [color:448800]Han</font color=448800> sagt är givetvis avsiktliga och rena skämt (särskilt det med armbågsskyttar /images/icons/crazy.gif)