Nekromanti Hjälp angående demoner

G

Guest

Guest
Jag ska ha med en demon av tredje rangen, hellst av typen dubbelgångare eller sanguinaren.
Jag tror inte heller det finns en modul vid namnet "Demoner & vandöda"
Jag undrar hur man framställer karaktärsdrag mm för dessa.

Dessutom hoppas jag att eon 3 + demoner kommer så snart som möjligt så man värkligen kan knåpa ihop en vettigare kampanj av den jag just håller på med.

Draugluin

Veteran
Du skulle kunna ta en vandöd med så mycket makt som passar din demon och modifiera den lite så att den passar in i din kampanj och/eller sammanhanget

Ymir

Liten kantbaron
Tyvärr är vår hemsida Drunoks Drängar nere för tillfället på grund av en bråkig lina, men där finns iallafall vår husformel för beräkning av magisk rang. Jag vill minnas att den lyder: PSY+VIL / 7 = Rang. En varelses 'mäktighetsgrad' är alltså i stor utsträckning beroende av dess intellektuella kapacitet - Inalea är en fjärde rangens demon enligt den formeln, medan Istrin Likätare i 'De fördömdas sista hopp' är av sjätte rangen.

Du kan också ta en titt på det här inlägget som jag skrev för ett tag sedan. Det tar upp mina idéer om Mundanas demoner.

- Ymir, hjälper eller stjälper?

G

Guest

Guest
Skulle då isåfall en demon kanske kunna ta ett anntaget sannt namn av en lägre grad för att genomföra sina onskefulla planer?

Och om inte så hur lång tid tror ni det tar innan jag istället gör en daimotropisk effekt för just detta? (Jag tror det tar 7 dar men jag hoppas på 1)

Marukusu

Hero
Damn you're good!

Fy fan vad bra du är på att skriva! Har du någonsin velat bli författare???

/Marukusu, som tillbringat halva dagen framför datorn och läst om demoner...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Skulle då isåfall en demon kanske kunna ta ett anntaget sannt namn av en lägre grad för att genomföra sina onskefulla planer?"

Låter ytterst tveksamt, och ruggigt svårt. För att inte tala om livsfarligt.

Så som jag ser det så är sanna namn är den unika och absoluta identifikationen som ting i världen har. Om man börjar peta i sitt sanna namn så kanske existensen helt plötsligt blandar ihop ditt sanna namn med det sanna namnet som det där brödskåpet har bakom dig, luften runt omkring, närmsta gudomlighet eller det utbrunna ljuset. Vad det får för konsekvenser kan man endast spekulera i. Men jag skulle i alla fall inte vilja sluta mina dagar som ett brödskåp :gremwink:

Möjligen att man kan lura andra att man har ett annat sant namn än sitt egentligen, men jag känner mig tveksam till om det är möjligt att ändra på sitt egna.

/Naug, som gillar sanna namn

Pendragon

Swashbuckler
Re: Damn you're good!

Fy fan vad bra du är på att skriva!
Vi som regelbundet umgås med Ymir i vår vardag, ber dig undvika sådant överdådigt beröm i fortsättningen, då det enbart leder outhärdlig självgodhet hos sagde skribent.

Er ödmjuke,
Joel

(tag det som det var menat, dvs helt oseriöst... nästan :gremwink:)

Bunny

Crazy like a fool
"Så som jag ser det så är sanna namn är den unika och absoluta identifikationen som ting i världen har."

Men vaddå, borde man inte begränsa de sanna namnen till besjälade varelser åtminstonde. Det vore lite löjligt att efter en ritual kunna dominera en flaggstång, därtill blir det svårt att avgöra sagda flaggstångens rang. :gremwink:

Det får ju gärna finnas något att dominera innan man kan dominera något (makes sense...), och då verkar just själar vara ett bra alternativ.

Marukusu

Hero
Aaah, ok. [IT = Ironic Topic]

Fy fan vad du är dålig på att skriva, Ymir! Tamejfan det sämsta jag någonsin läst! Dra åt skugglandet!

Det där borde sänka hans självgodhet...

/Marukusu, vars ironi inte vet några gränser.