Det finns ett nyutgivet supplement till Dungeons & Dragons som heter "Heroes of Battle" som beskriver väldigt mycket om fältslag och praktiska tillvägagångsätt. Den rekomenderar jag varmt. Jag spelar inte Dungeons & Dragons själv, men jag tycker materialet var så bra, för jag kan applicera det på Eon. Den beskriver hur man ritar snygga och överskådliga slagfältskartor med de taktiska inslag som finns. Den tar också upp är en diagram som visar olika tänkbara scenarion beroende på vad rollpersonerna väljer att göra på slagfältet. Jag har fått massor av idéer till fältslagsregler till Eon genom att läsa "Heroes of Battle". Geografiska fördelar på slagfältet, Ledares betydelse, Victory points både offensivt och defensivt, Arméns sammansättning, strategisk planering, kunskap om fieenden, rekognosering & scounting, befästningsverk, matförsörjning, belägring, tunga belägringsvapen, och moral. Utgången av slaget påverkas alltså inte enbart av att man rullar tärningar mot färdigheten ledarskap och ser hur mycket förluster som varje sida i ett krig får. Men ett första steg är att du fixar Heroes of Battle till Dungeons & dragons, du kommer inte att bli besviken.