Hjälp angående Mua

Dr_Dängrot

Myrmidon
Jag håller på att spelleder Mua kampanjen igen efter många år och vi betar oss nu igenom Knegarfurstens sorti .

Jag vill bestämt minnas att det bland spelardokumenten och handoutsen skall finnas 2 dokument över lönnmördaren krystos mollbergs journaler . En falsk journal som skall få spelarna att att tro att al-ralph cappuccino ligger bakom mordet på petr krutov och sen en riktig journal som visar att tinnika krutov är bakom mordet .

Nu till problemet jag har ögnat igenom pirit den innersta kretsen pärm till pärm flera gånger men jag hittar inte spelardokumenten jag pratar om .

Är detta Mandela effekten jag har drabbats av här eller ?

Mogger

Hipsteranka
Dr_Dängrot;n344941 said:
Jag håller på att spelleder Mua kampanjen igen efter många år och vi betar oss nu igenom Knegarfurstens sorti .

Jag vill bestämt minnas att det bland spelardokumenten och handoutsen skall finnas 2 dokument över lönnmördaren krystos mollbergs journaler . En falsk journal som skall få spelarna att att tro att al-ralph cappuccino ligger bakom mordet på petr krutov och sen en riktig journal som visar att tinnika krutov är bakom mordet .

Nu till problemet jag har ögnat igenom pirit den innersta kretsen pärm till pärm flera gånger men jag hittar inte spelardokumenten jag pratar om .

Är detta Mandela effekten jag har drabbats av här eller ?
Det är jag också rätt säker på. Finns inte detta i nytrycken alltså?

Dr_Dängrot

Myrmidon
Måns;n344943 said:
Det är jag också rätt säker på. Finns inte detta i nytrycken alltså?
Jag har inte nytrycken utan alla orginalböckerna ifrån Järnringen men som sagt var flera år sen jag spelledde undergångens arvtagare senast så mitt minne är inte direkt färskt så att säga .

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Dr_Dängrot;n344948 said:
Tackar . Jag har som sagt originalet pirit den innersta kretsen ifrån Järnringen men känner inte igen nån av av spelardokumenten i skärmklippet
Det är alltså en hemmagjord variant, men har du inte råkat läsa den krönikan så är det nog inte det materialet du söker.

TobiasEkwall

Swordsman
Hmmm, om jag minns rätt så fanns det bara en version av Krystos anteckningsbok inte två, men att den har manipulerats och att man kan lista ut att en del av texten har förfalskats dit men resten är äkta, men jag kan minnas fel.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
TobiasEkwall;n344951 said:
Hmmm, om jag minns rätt så fanns det bara en version av Krystos anteckningsbok inte två, men att den har manipulerats och att man kan lista ut att en del av texten har förfalskats dit men resten är äkta, men jag kan minnas fel.
Ja, jag känner också igen detta. Hans "mordbok" låg gömd i hans lägenhet och någon har varit där och lånat den och skrivit om några namn i den.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Vad jag läst mig till i äventyret har poirot alliansen ändrat krystos mordbok och lagt till att krystos mördat Petr krutov och clementz ulfhielm och att al-ralph -cappucino ligger bakom morden samt som nån redan nämnt att den kan hittas i krystos lägenhet .

Jag kan dock inte hitta mordboken som handout bland handoutsen i äventyret och jag vill minnas att den skall finnas som handout .

Bastich

Warrior
Det kan inte vara ett e-tillägg?
Det fanns ju lite material att tanka ner på hemsidan när det begav sig.

Vet att jag har allt på en hårddisk, men den står nerpackad i ett förråd så jag kan tyvärr inte kolla upp det.

Bastich

Warrior
Det ser ut som de officiella grejorna.
Har efter lite efterforskning kommit fram till att det finns inte två böcker. Den som finns är den som finns i handoutsen som Henke länkat till.
Någon "orginalbok" finns inte utan är i så fall ett hemmebygge.

Halloj! Alla de sex spelarmaterial som Henke länkar till, inklusive mordboken, skapades av mig när jag spelledde kampanjen 2008-2009. De tre breven är lätt justerade versioner av spelarmaterial som finns i PDIK, men mordboken och de två kontrakten är mina skapelser. De är alltså inte officiella. Men det är fritt fram att använda dem förstås. :)

Bifur

Veteran
TomasFriaLigan;n344980 said:
Halloj! Alla de sex spelarmaterial som Henke länkar till, inklusive mordboken, skapades av mig när jag spelledde kampanjen 2008-2009. De tre breven är lätt justerade versioner av spelarmaterial som finns i PDIK, men mordboken och de två kontrakten är mina skapelser. De är alltså inte officiella. Men det är fritt fram att använda dem förstås. :)
Ah, nu kom Tomas med lösningen. Jag hade inga minnen alls av mordboken som handout i någon form från när vi spelade och såg inga referenser till den (som handout alltså) i äventyrets text.