Värst vad det blev gemytlig stämning helt plötsligt. Är problemet löst nu eller vad? Att vi lyckas ha en diskussion om ämnet där bara en person blir bannad och tråden undviker att bli låst betyder inte att vi har någon anledning att fira en stor seger. Åsa gjorde ett kort gästspel här och gav många relevanta förklaringar och exempel som genererade en hel del gillande. Samtidigt läser jag personer som menar på att vi egentligen inte fått några ordentliga svar på varför kvinnor inte känner sig välkomna här och passar på att spekulera vidare i enlighet med sina egna favoritteorier. Andra fortsätter att hävda att sådana här diskussioner överhuvudtaget inte hör hemma här. Tror ni att denna tråd har fått Åsa och andra kvinnor som läser den att känna sig välkomna? Kommer hon att återvända hit igen eller är detta det sista som vi ser av henne? Vem minns den här diskussionen om en vecka och hur länge dröjer det innan samma frågor ställs på nytt?
Jag är för en jämställd rollspelshobby, men det finns betydligt effektivare sätt att uppnå detta mål än att stoppa in lite text i sin forumavatar. I mina ögon är detta den slappaste formen av slacktivism och kräver inget djupare engagemang eller större åtagande - särskilt med tanke på hur lite självrannsakan som denna tråd ändå utmynnat i.
Jag är för en jämställd rollspelshobby, men det finns betydligt effektivare sätt att uppnå detta mål än att stoppa in lite text i sin forumavatar. I mina ögon är detta den slappaste formen av slacktivism och kräver inget djupare engagemang eller större åtagande - särskilt med tanke på hur lite självrannsakan som denna tråd ändå utmynnat i.