Johan Granberg
Swordsman
Aj aj, nu är jag igång igen med mina jobbiga "hjälp mig, för jag kan inte skriva egna äventyr"-trådar. Ah, ni får helt enkelt lov att försöka stå ut med mig. Mitt nuvarande psykiska tillstånd tär på min kreativitet eller nåt.
Nå hur som helst. Ni kommer förmodligen få en smärre chock nu, och jag ber om ursäkt på förhand. Jag håller på att skriva ett äventyr till...håll i er nu...Neotech! Och nu tänker ni väl direkt "Fan vilket pucko som skriver om neotech på skräckforumet, han måste ha fått allt om bakfoten". Men se, nej, det har jag inte! Jag försöker faktiskt skriva ett relativt surrealistiskt, kultinspirerat äventyr till detta tabellspäckade framtidsspel.
Vi har redan spelat inledningen till äventyret, och jag har liksom fått totalt stopp i roten angående var äventyret skall hamna härnäst. Jag har funderat lite på bakgrund och liknande, men nu har det som sagt tagit stopp.
En av spelarna är en gängmedlem med grovt kokainmissbruk, som har en mörk, dyster bakgrund och jag räknar nästan med att han kommer begå självmord innan äventyret är slut. Två spelare är relativt högt uppsatta i Ryska maffian. Den ena är texascowboy med dragning åt BDSM, den andre är en fullständigt käsnlokall, rasistisk ex-soldat från Madagaskar. Den tredje är en synsk (ja synsk, som i att han får syner och kan förutspå händelser) turkisk vigilant (även han gängmedlem). En brokig skara, som alltid i detta *hrrm* intressanta spel.
Jag kan ju dra inledningen först och sedan berätta om mina (få) idéer om vad som kan hända sedan.
Inledning
Mafiamedlemmarna har fått uppdraget att söka upp en undre-världen läkare i hans svartklinik och presa honom på information om ett hemligt projekt som han skall vara inblandad i (Han har tidigare arbetat för mafian men har brutit sig fri för det här projektet). De blir förvarnade om att läkaren kan vara farlig och tar därför med sig en skicklig skytt från ett gäng de tidigare har anställt, och åker till kliniken. Här tar de sig relativt enkelt in i byggnaden och börjar fråga ut läkaren, han vägrar säga något, det ena leder till det andra och samtalet mynnar ut till våldsam konflikt. Under bataljen råkar doktorn välta en hylla med provrör som slår i marken och en gas sprider sig sakta i rummet. Han blir vettskrämd och spelarna förstår att något är galet. De upptäcker även att man måste ha en sifferkombination för att ta sig ut genom dörren, och krossar därför en ruta för att ta sig ut den vägen. De släpar även med sig den nu avsvimmade doktorn.
När alla är ute (med smärre skador från glasskärvor) Börjar den ena mafiamedlemmen bli yr och staplar omkring ett tag för att sedan återfå balansen och bli normal igen. Nu bestämmer de sig för att söka upp sin boss och berätta om händelsen, de tar även med sig läkaren för vidare utfrågning.
Jag har alltså inte lyckats få in den turkiske gängmedlemmen än, pga att hans spelare inte kunde närvara vid speltillfället.
Hursomhelst. Tanken är att gasen (det hemliga projektet läkaren arbetade på) innhehåller ett virus som framkallar allvarliga psykiska störningar, i form av paranoia, hallucinationer, schizofreni mm. Nu har jag alltså tänkt stegvis riva ner rollpersonernas verklighet och låta dem föras längre och längre in i galenskapen. Men jag vet inte riktigt hur jag skall göra detta, och hur jag skall få ett bra äventyr av det hela. Någon som har idéer och förslag?
När jag har mer tid kan jag skriva mer detlajer här angående personernas bakgrund och annat ni kan tänkas vilja veta.
Nå hur som helst. Ni kommer förmodligen få en smärre chock nu, och jag ber om ursäkt på förhand. Jag håller på att skriva ett äventyr till...håll i er nu...Neotech! Och nu tänker ni väl direkt "Fan vilket pucko som skriver om neotech på skräckforumet, han måste ha fått allt om bakfoten". Men se, nej, det har jag inte! Jag försöker faktiskt skriva ett relativt surrealistiskt, kultinspirerat äventyr till detta tabellspäckade framtidsspel.
Vi har redan spelat inledningen till äventyret, och jag har liksom fått totalt stopp i roten angående var äventyret skall hamna härnäst. Jag har funderat lite på bakgrund och liknande, men nu har det som sagt tagit stopp.
En av spelarna är en gängmedlem med grovt kokainmissbruk, som har en mörk, dyster bakgrund och jag räknar nästan med att han kommer begå självmord innan äventyret är slut. Två spelare är relativt högt uppsatta i Ryska maffian. Den ena är texascowboy med dragning åt BDSM, den andre är en fullständigt käsnlokall, rasistisk ex-soldat från Madagaskar. Den tredje är en synsk (ja synsk, som i att han får syner och kan förutspå händelser) turkisk vigilant (även han gängmedlem). En brokig skara, som alltid i detta *hrrm* intressanta spel.
Jag kan ju dra inledningen först och sedan berätta om mina (få) idéer om vad som kan hända sedan.
Inledning
Mafiamedlemmarna har fått uppdraget att söka upp en undre-världen läkare i hans svartklinik och presa honom på information om ett hemligt projekt som han skall vara inblandad i (Han har tidigare arbetat för mafian men har brutit sig fri för det här projektet). De blir förvarnade om att läkaren kan vara farlig och tar därför med sig en skicklig skytt från ett gäng de tidigare har anställt, och åker till kliniken. Här tar de sig relativt enkelt in i byggnaden och börjar fråga ut läkaren, han vägrar säga något, det ena leder till det andra och samtalet mynnar ut till våldsam konflikt. Under bataljen råkar doktorn välta en hylla med provrör som slår i marken och en gas sprider sig sakta i rummet. Han blir vettskrämd och spelarna förstår att något är galet. De upptäcker även att man måste ha en sifferkombination för att ta sig ut genom dörren, och krossar därför en ruta för att ta sig ut den vägen. De släpar även med sig den nu avsvimmade doktorn.
När alla är ute (med smärre skador från glasskärvor) Börjar den ena mafiamedlemmen bli yr och staplar omkring ett tag för att sedan återfå balansen och bli normal igen. Nu bestämmer de sig för att söka upp sin boss och berätta om händelsen, de tar även med sig läkaren för vidare utfrågning.
Jag har alltså inte lyckats få in den turkiske gängmedlemmen än, pga att hans spelare inte kunde närvara vid speltillfället.
Hursomhelst. Tanken är att gasen (det hemliga projektet läkaren arbetade på) innhehåller ett virus som framkallar allvarliga psykiska störningar, i form av paranoia, hallucinationer, schizofreni mm. Nu har jag alltså tänkt stegvis riva ner rollpersonernas verklighet och låta dem föras längre och längre in i galenskapen. Men jag vet inte riktigt hur jag skall göra detta, och hur jag skall få ett bra äventyr av det hela. Någon som har idéer och förslag?
När jag har mer tid kan jag skriva mer detlajer här angående personernas bakgrund och annat ni kan tänkas vilja veta.