Nekromanti Hjälp, illustratörer sökes!

ironman

Veteran
Hej
Vet inte om detta är rätt plats för detta, men...
Vi håller på att sammanställa de sista bitarna av rollspelet Svärd och Trolldoms manus och är på jakt efter illustrationer. Om det är någon som skulle kunna tänka sig att medverka med några bilder, så får ni väldigt gärna höra av er till oss. Vi mottager tacksamt alla former av hjälp, så är det någon som är intresserad, hör av er!
storebrorspeldesign@gmail.com

Med vänliga hälsningar
/Storebror Speldesign via Gabriel

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hjälp gärna potentiella illustratörer genom att berätta något av följande:

1) Vad vill ni att bilderna ska föreställa?
2) Vilken stil vill ni ha på bilderna?
3) Kan ni erbjuda något annat än ära och berömmelse i utbyte?

/tobias

ironman

Veteran
Ok, jag ska försöka förtydliga lite...
1) Allt från personer och föremål till händelser och miljöer. Det är lite svårt att säga rakt upp och ner, eftersom tanken är att illustrationerna skall ingå i boken. De som har hört av sig hittills har fått ta del av manus och får förhoppningsvis lite inspiration. Alla goda idéer är välkomna;)
2) Alla stilar är välkomna, men tanken med spelet är att det ska ha lite "old school-känsla", och det gäller väl även illustrationerna (inte så manga-influerat, mao). Men som sagt, en bra illustration är ju alltid en bra illustration.
3) Till att börja med ska ju alla medverkande givetvis få ett ex av den färdiga boken. Vad gäller annan ersättning, vi gör detta på hobbybasis utanför våra vanliga sysselsättningar, så vi har inte så överdrivet med stålar att röra oss med. Det går väl alltid att diskutera, men vi kan nog inte erbjuda någon större summa (om inte trisslotten faller väl in, förstås).

Maila oss gärna på storebrorspeldesign@gmail.com om ni vill veta mer om projektet Svärd och Svartkonst.

/gabriel

ironman

Veteran
Re: Hette den inte Svärd och Trolldom nyss? [NT]

oups... var väl lite för anglofierad för stunden... :gremgrin:
ändrar...
gick inte!

ironman

Veteran
Re: Men vad ska det vara då? :D [NT]

ehum, Svärd och Trolldom, och ingenting annat. Jag lovar.

Rising

Vila i frid
Re: Men vad ska det vara då? :D [NT]

Fast...
Svärd och Svartkonst är faktiskt ett bättre namn...

Alliterationen är bra, och det måste till och med vara roligare att typsätta ("svart" har typ samma bokstäver som "svärd"). Och så låter det bättre också. Kan ni inte kalla det det istället?

Rickard

Urverk speldesign
Re: Men vad ska det vara då? :D

"Svärd och Svartkonst är faktiskt ett bättre namn..."
*host*

/Han som kommer att tänka på benämningen "sword and sorcery"

Rising

Vila i frid

Ah, okejrå. Men ingen kommer ju ihåg Chronopia. Och framförallt inte expansionerna, eftersom det typ bara var två killar från Skogaholm med X-Files-Tshirts som använde de böckerna.

Jag skulle sno det. Steinhårt. Det är inte ens "stöld"; utan bara den sortens kreativitet som får trädet att växa av det begravna hundkadavret som ligger bland dess rötter.

Yup.

ironman

Veteran

Precis. Vi hade Svärd och Svartkonst som förstaval, tills någon av oss kom ihåg Chronopia. Jag håller med, Svärd och svartkonst är egentligen bättre som namn betraktat, men då får man oxå se till att backa upp spelet ordentligt så att verkligen blir ett sword and sorcery-spel. Fast lite av den varan blir det ju i alla fall... klurigt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Sluta ljug! ;-)

Jag har varken X-Files t-shirt eller kommer från Skogaholm. :gremsuck:

Och nej, Svärd och Trollkonst är ett svagare namn. Trolldom känns tyngre och mer särartad. Trollkonst pryds mer av känslan "been there, done that".

Så jag tackar och bockar för namnet, jag. :gremsmile: