Senaste veckan har jag småpillat med en fusklapp till Tenra Bansho Zero, för att både agera regelreferens och regelintro till nya spelare. Jag börjar komma till gränsen av mina egna förmågor här, och skulle nog behöva råd för att förbättra dokumentet ytterligare. Har använt mig av Google Docs för väldigt enkel textformattering och layout.
Tyvärr är det massa blanka halvsidor, efter de olika avsnitten har lite olika längd… vad kan jag göra för att göra det ännu mer kompakt, men samtidigt läsbart och (förhoppningsvis) snyggt ut?
TBZ RULES REFERENCE - 天羅万象・零
天羅万象・零TENRA BANSHO ZERO RULES REFERENCE BASIC ACTIONS 1. GM specifies Attribute and Skill combo 2. Choose to optionally spend Aiki or Kiai 3. Roll *Attribute* number of D6 dice 4. Number of dice with value <= Skill is the number of “Successes” 5. Choose to optionally spend Aiki or Kiai 6. If nu...
docs.google.com
Tyvärr är det massa blanka halvsidor, efter de olika avsnitten har lite olika längd… vad kan jag göra för att göra det ännu mer kompakt, men samtidigt läsbart och (förhoppningsvis) snyggt ut?