Nekromanti Hjälp med äventyr till Patroclus Råd

!Paxen

Swashbuckler
Ni som är med i Patroclus Råd kommer att brinna i teletubbies helvetet om ni läser detta.

----------------------------------

Gäller ett äventyr som ska utspela sig i morgondagens spelmöte. Om ni inte har en aning om vad Patroclus Råd är så kan ni läsa om det här.

Äventyret ska börja med att dom får besök av en dvärg från förra spelmötet (Redan här kan jag säga att jag inte vet om det verkligen ska vara the actual dvärgpersonen, eller någon ande eller en hypofys). Dvärgen vill ha hjälp av RP med att ta tillbaka ett föremål från en person som gömmer sig i en kyrka på ett annat plan (Han kanske inte kommer att avslöja så mycket direkt). Förhoppningsvis så säger dom inte nej, för då innebär det att jag måste komma på något helt annat.

Anywho, kyrkan ligger på en ö mitt i en frusen sjö och man kan bara, under rätt omständigheter, ta sig dit under vintern, vilket det kommer att vara.

Kyrkan, en stor gjord i trä, omgärdad av gravar och hela alltet omgärdat av en trämur som skyddar mot onda andar (för att öppna så måste man vara människa) har en inneboende, tills vidare så kan vi kalla honom för Gabriel, och Gabriel ska väl vara nån slags dödsängel, då han vaktar dom döda. Gabriel kommer att ha prylen som dom vill ha och efter en strid så kommer dom (Om nu dom inte dör dvs) att ha kontrollen över den.

Då visar det sig att dvärgen vill ha den för sitt eget bruk, något djävulskt (som att han inte vill stå i kö när han ringer supporten, ja, ni fattar) och dom måste ta den ifrån honom den. Lite innan dom försöker ta den så kommer en slp att dyka upp där dom är, för att säga att RP är idioter som gjorde det dom gjorde, och hjälpa till att ta tillbaka prylen.

Då har jag ett par saker som jag behöver hjälp med. För det första: Om dvärgen ska vara någon annan, vem/vad ska han vara? En fundering har varit att han egentligen ska vara en elak gudom, ande eller missnöjd djävulsdyrkare. Tyvärr har jag en illusionsmagiker i gruppen, så det kan vara lite svårt att låta honom vara en magiker, utan att han blir avslöjad. Jag får nog dubbelkolla reglerna för magiskola, eller så agerar jag allsmäktig gud och låter illusionsmagikern äta vitlök.

Sen så är det verktyg för att dom ska kunna se kyrkan. Jag tänker nog låta dom utföra en ritual, och sen förtrolla några saker som dom kan bära med sig så att dom ser kyrkan, men det skulle nog vara bra om dom var tvungna att ha med sig saker för att utföra ritualen (och det ska vara saker som dom inte kan få enkelt genom att göra ett tillgångsslag). Och sen gärna tips om hur ritualen ska gå till. Ska jag låta dom bränna alltsammans, eller räcker det med att dom sjunger en ramsa?

Sen så undrar jag vad prylen ska vara. Inget jesu blod eller något, men kanske något som har fallit från himlen, blivit välsignat av en profet eller ett fiskespö som alltid fångar på första doppet. Just nu funderar jag över en lykta som alltid hittar dit man vill, vilket skulle kunna fungera med stället (den vägleder dom döda dit liksom) plus att man skulle kunna ha med ett bibelord då: "Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig." ( Psaltaren 105 för den som är intresserad).

Kommer inte på något mer nu. Please help.

EDIT: Nu stämmer länken

Rickard

Urverk speldesign
Jag skulle låta föremålet vara en sjukt tung sten med en massa öglor i och ett ljus.

Jag skulle låta kyrkan vara ett isslott/-grotta/-formation från början men för att träda in i träkyrkan på astralplanet så måste man vara död.

På gården i isbyggnaden finns det en rund damm som är 2,5 m djup med vatten som aldrig fryser. Där får de reda på att de ska släppa ned stenen i dammen med sig själva fastbundna! Under vattnet måste de säga en ramsa (lycka till!) så att de kan komma tillbaka till de levande efter att de har dött.

Ljuset, som brinner under vatten, räcker en timme och är tiden som rollpersonerna kan spendera i kyrkan.

Dvärgen är någonting som hör till något väsen som du har nämnt under förra spelmötet, typ någon avart på skyddsande som blivit ond eller något. Jag är fett oreligiös så jag kan inte hjälpa där.

/Han som undrar vad som händer när rollpersonerna kommer tillbaka till den verkliga världen, då de fortfarande är fastkedjade under vattnet

!Paxen

Swashbuckler
Han said:
Jag skulle låta föremålet vara en sjukt tung sten med en massa öglor i och ett ljus.

Jag skulle låta kyrkan vara ett isslott/-grotta/-formation från början men för att träda in i träkyrkan på astralplanet så måste man vara död.

På gården i isbyggnaden finns det en rund damm som är 2,5 m djup med vatten som aldrig fryser. Där får de reda på att de ska släppa ned stenen i dammen med sig själva fastbundna! Under vattnet måste de säga en ramsa (lycka till!) så att de kan komma tillbaka till de levande efter att de har dött.

Ljuset, som brinner under vatten, räcker en timme och är tiden som rollpersonerna kan spendera i kyrkan.

Dvärgen är någonting som hör till något väsen som du har nämnt under förra spelmötet, typ någon avart på skyddsande som blivit ond eller något. Jag är fett oreligiös så jag kan inte hjälpa där.

/Han som undrar vad som händer när rollpersonerna kommer tillbaka till den verkliga världen, då de fortfarande är fastkedjade under vattnet
Jag gillar den här idén, även om det är helt tvärtemot vad jag ville ha, men det går bort då jag vill att min slp ska kunna komma in i kyrkan själv.

Rickard

Urverk speldesign
Låt han vara den som frigör rollpersonerna från stenen istället. Eller än hellre, bara tar artefakten och låter rollpersonerna vara. :gremlaugh: "...och ni känner att ni får panik när dvärgen hoppar ned i vattnet" - "Spelarna: Puh!" - "Han sliter åt sig artefakten och lämnar er där." - "Spelarna: Vad fan!"

Jag tog för övrigt idén från filmen Van Helsing. Scenen med badkaret är för cool för att inte tas tillvara på.

/Han som saknar snabbsvarsalternativet för sådana här korta inlägg

!Paxen

Swashbuckler
Han said:
Låt han vara den som frigör rollpersonerna från stenen istället. Eller än hellre, bara tar artefakten och låter rollpersonerna vara. :gremlaugh: "...och ni känner att ni får panik när dvärgen hoppar ned i vattnet" - "Spelarna: Puh!" - "Han sliter åt sig artefakten och lämnar er där." - "Spelarna: Vad fan!"

Jag tog för övrigt idén från filmen Van Helsing. Scenen med badkaret är för cool för att inte tas tillvara på.

/Han som saknar snabbsvarsalternativet för sådana här korta inlägg
Menar du inte Constantine?

Annars menade jag den hemliga slpn, alltså inte dvärgen.

Men jag gillar idén och det låter helskönt. Men, än sålänge är jag inte helt såld.