Nekromanti Hjälp med förkortning?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Spoiler mina spelare.

Superhjältekampanj, så givetvis finns organisationer med förkortningar, där skaparen givetvis tänkt mer på att få en ball akronym än att det faktiskt ska betyda nåt. I det här fall ett lite Blackwaterliknande ickeofficiellt säk-företag som jobbar åt olika regeringar för att ta hand om supermänskliga hot. De är till större delen vanliga (elittränade) människor, med teknologi och bra intel som vapen.

Förkortningen är CORE eller möjligen CORES... Så, vad kan det betyda?

Har lekt lite med bokstäver, men sitter fast...

Core/Central/
Organization/Orbital/
Response/Reaction/Reverse
Establishment/Entropy/Enterprise/Extrahuman

Jag gillar ju rekursiva akronymer så det gör inget om det går att få in Core, men det är inget måste...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Kommer inte på något sammanhängande men jag kan slänga ur mig några ord. Jag säger inte de är bra, men andra kanske kommer med bra ord.

Corporate, Corporal, Corpus, Caretaker, Care, Cable, Candle, Centrum, Centre.

Outer, Oneironautic, Oneiros, Oscillation, Otherworld.

Regarding, Radiation, Radar, Richochet, Roar, Runners.

Energy, Elevation, Education, Empathy, Electricity, Evaluation, Evolution.

Blä. Jag suger.

Ulfgeir

Swashbuckler
Här här några förslag:

Central Office (for) Reality Exploration

Celestial Outpost (for/of) Research Enhancement

Crusaders Of Righteous Expansion

/Ulfgeir

MrG

Swashbuckler
Varför inte låta spelarna uppfinna det ovetande. Ge dem namnet med punkter mellan bokstäverna så de förstår att det borde vara en förkortning á lá S.H.I.E.L.D eller A.I.M (och inte det hjälper tvinga dem att läsa mer Marvel). Lyssna sedan på hur de spånar vad det kan stå för och ge dem rätt eller nästan rätt när du tycker de har plockat ihop något ballt.

-Gunnar (ger gamla friformstips)

hakanlo

Hero
Jag kommer osökt att tänka på vad den diktatoriska och förtryckande militärjuntan i Burma kallade sig under sina första år vid makten: SLORC. State, Law and Order Restoration Council. Helt underbart ljudvärde, smaka på det, SLORC!

De bytte faktiskt namn, delvis på grund av det skämtande kring akronymens orwellianska karaktär som följde, till SPDC, State, Peace and Development Council, även om den angivna orsaken var att "resoration" redan var fullfört.

Så CORE. Civil Order Restoration Enterprises? Core Operational Resources and Expertise? (Självrefererande akronymer är alltid coolt!)

CapnZapp

Myrmidon
MrG said:
Varför inte låta spelarna uppfinna det ovetande. Ge dem namnet med punkter mellan bokstäverna så de förstår att det borde vara en förkortning á lá S.H.I.E.L.D eller A.I.M (och inte det hjälper tvinga dem att läsa mer Marvel). Lyssna sedan på hur de spånar vad det kan stå för och ge dem rätt eller nästan rätt när du tycker de har plockat ihop något ballt.
Excellent! :gremsmile: