Jo. Jag tror att det här är ett bra tips. Och det finns ju hur många spel som helst där karaktärerna verkligen inte behöver vara hjältar, helt rätt. Vampire är ju ett annat bra exempel, även om Kult nog kanske är det bästa. Har iofs inte spelat Kult än, men har fått en ganska bra uppfattning om det (det är på gång...).Annars finns det ju andra spel där inte rollpersonerna har samma krav på att vara "goda" över sig. KULT och mittversionerna av Mutant tex.
Hur som helst, om det inte funkar med att spela andra spel så kan du ju alltid testa göra förgjorda karaktärer. Su gör karaktärerna som du vill ha dem och delar ut dem slumpmässigt till dina spelare. På så sätt så är de tvunga att spela något nytt. Om du gör karaktärerna bra med rik bakgrund och personlighet borde de i alla fall tycka att det är roligt. Jag vet efter GothCon att förgjorde karaktärer kan vara hur roliga som helst att spela, om de är bra dvs.
Jag önskar dig i alla fall all lycka. När rollspel slutar vara roligt pga av spelarna kan det inte vara lätt. Hoppas det löser sig.
/Balderk