Nekromanti Hjälp med musik

G

Guest

Guest
Jag håller på med ett skräck inspirerat scenario, och jag har hittat två låtar som passar men med tanke på att dessa låtar sammanlagt blir 5 min av musik så tycker jag det är aldeles för lite, låtarna är "liquid spear waltz" och "waltz in the 4th dimension" och är gjorda av Michael Andrews, alltså kan ni några skräckiga valser som ni kan delge mig så blir jag jätteglad.

PAX

Jordisk Äventyrare
Lite filmmusik som du kanske har möjlighet att ta ifrån.

Hellraiser - Ressurrection
Interview With the Vampire - Santiagos Waltz (något kort)
Van Helsing - All Hallows Eve Ball

Avslagen_Cola

Warrior
Tycker att du ska gå in på Eon-forumet och kolla in Zimmerman's inlägg i tråden om Rädsla, där finns det riktigt bra stämningsmusik.

G

Guest

Guest
Ambient och dark ambient brukar jag lyssna till, så jag är medveten om denna musik, men det är nästan bara vals som funkar till äventyret. Jag hade även tippsat om dark ambient i den tråden om det inte vore så att jag mest lyssnade på lite mer elektronisk dark ambient.

Brynolf

Dum fan
Vad för slags vals ska det vara? Det finns en enormt stor variation på valser. Jag har inte hört de du nämner... men hittar du inga andra, borde det gå att loopa, eller förlänga de två. Jättelätt att göra i ett ljudredigeringsprogram om du råkar ha ett.

G

Guest

Guest
Jag har ljudredigeringsprogg, inge problem med det, men jag tror inte jag får dem längre än typ 10-15 min vardera, och jag vill ha lite omväxling också.
Angående vad för vals det är så ehh uhm jag vet inte, de var iallafall i soundtracket till "Donnie Darko" och i övrigt kan jag inte så mycket mer om vals förutom hur man dansar till det :gremtongue:...

Ändring: Frågan är om de inte är för lika varan för att kunna misstas för att vara samma låt, och därmed har vi skalat ner det till 10 min ungefär.

Brynolf

Dum fan
Tänk på att om det skall användas som bakgrundsmusik, så gör det inget att det är repetativt, det är snarare en fördel, då musiken inte tar upp så mycket uppmärksamhet.

Ska du däremot ha musiken som nåt slags "tema", blir det kanske värre.