Nekromanti Hjälp med nutida spelsystem

PAX

Jordisk Äventyrare
ORE

Kolla in Nemesis hemsida som använder ORE systemet. Används bland annat i Godlike och Wild Talents. Reglerna kan du hitta i Nemesis som är helt gratis att hämta hem. Nemesis är tänkt att användas som en grund för skräckrollspel och du kan säkert använda reglerna för nutida rollspel. Sidan har även en hel del extraregler att tillgå och annat småplock du kan använda.

Project Nemesis

Troberg

Sinister eater
Re: Generica

Vad har layout med pdf att göra? Problemet med att ha sitt spel i .doc är inte bristen på layout, utan det faktum att saker tenderar att bli uppfuckade om jag inte läser filen med samma program som du använde för att skriva den.
Grejen är att jag för närvarande inte har något program för konverteringen installerat, så jag väntar därför på att layouten är klar för att slippa dubbelarbete.

Generica idag har inte någon layout, bara stilmallar som ser till att det i alla fall är läsbart. Det innebär tex att sidbrytningar kan komma lite olyckligt.

Troberg

Sinister eater
Re: Generica

Ärligt, det där var ett av de mer otrevliga icke-svar jag har sett. Du svarar på något han inte efterfrågar. Och dessutom på ett icke-hjälpsamt sätt.
Jag ber om ursäkt, det var inte menat som otrevligt eller barskt. Se mitt svar nedan för mer förklaring.

Thermight - jag har en PDF-version av Generica liggande online; här.
Tackar för hjälpen!