Hejsan. Mina spelare håller på att kölhala mig eftersom de sällan avancerar sina färdighetsvärden då de slår för dåligt sina erfarenhetsslag (de skyller på otur men jag tror snarare det beror på att de envisas med att försöka höja sina höga värden istället för att satsa på de låga). Eons nuvarande system för att avancera färdigheter håller inte så därför skulle jag behöva ett system där man använder sina erfarenhetspoäng för att betala en kostnad för att höja. Lite som Western och andra spel har löst det.
Min fråga är hur ett sånt system skulle kunna fungera? Hur mycket kostar en ny nivå (alltså +1) och hur förändras det beroende på färdighetsnivå. Hur skulle lättlärd/svårlärd/grundegenskaper kunna fungera? Hjälp mig!
Min fråga är hur ett sånt system skulle kunna fungera? Hur mycket kostar en ny nivå (alltså +1) och hur förändras det beroende på färdighetsnivå. Hur skulle lättlärd/svårlärd/grundegenskaper kunna fungera? Hjälp mig!