Möller
Hubert Hortlax
- Joined
- 28 Sep 2008
- Messages
- 3,202
Jag sitter och försöker bygga ihop detaljerna på första scenariot till min kampanj Minnen i Berlin och skulle uppskatta lite hjälp. Det betyder att mina spelare, dvs Lukas, inte får läsa dethär. Sluta!
Kampanjen går i stort ut på att det finns en konspiration som rollpersonerna försöker undersöka och kämpa mot.
Första scenariot/spelsessionen av planerade sex syftar till att introducera lite ledtrådar som pekar mot konspirationen, utan att avslöja för mycket.
Rollpersonerna ska få nys om en obskyr assyrisk kyrka och dess excentriska pastor. Kyrkan är infiltrerad av en (eller ett fåtal) medlemmar av konspirationen. De använder kyrkan som en (marginell) kassako; olika bidrag hamnar i konspirationens fickor. Pastorn är påverkad, men inte helt kontrollerad av, en ockult artefakt som konspirationen använder mot honom.
Jag behöver göra detta till något som sträcker sig över ca 4 timmar minst.
Hur ska rollpersonerna börja undersöka kyrkan? De har en allierad SLP i landstinget som skulle kunna tipsa om mystiskt bidragsfusk. Det är dock lite rätt-fram. Skulle vara bättre om de får en ledtråd som leder till kyrkan.
Mitt främsta vapen för att engagera rollpersonerna är att nämna ett konstigt gnisslande ljud (liknande ett förekom i samband med kidnappandet av en rollpersons adoptivson) eller låta rollpersonen med märkliga minnen känna igen någon.
Vad ska de kunna hitta i kyrkan? Få redan på om den, och om konspirationen?
Hur ska pastorn och hans anställda reagera på att någon kommer och knackar på dörren, frågandes frågor? Ett inbrott?
Kampanjen går i stort ut på att det finns en konspiration som rollpersonerna försöker undersöka och kämpa mot.
Första scenariot/spelsessionen av planerade sex syftar till att introducera lite ledtrådar som pekar mot konspirationen, utan att avslöja för mycket.
Rollpersonerna ska få nys om en obskyr assyrisk kyrka och dess excentriska pastor. Kyrkan är infiltrerad av en (eller ett fåtal) medlemmar av konspirationen. De använder kyrkan som en (marginell) kassako; olika bidrag hamnar i konspirationens fickor. Pastorn är påverkad, men inte helt kontrollerad av, en ockult artefakt som konspirationen använder mot honom.
Jag behöver göra detta till något som sträcker sig över ca 4 timmar minst.
Hur ska rollpersonerna börja undersöka kyrkan? De har en allierad SLP i landstinget som skulle kunna tipsa om mystiskt bidragsfusk. Det är dock lite rätt-fram. Skulle vara bättre om de får en ledtråd som leder till kyrkan.
Mitt främsta vapen för att engagera rollpersonerna är att nämna ett konstigt gnisslande ljud (liknande ett förekom i samband med kidnappandet av en rollpersons adoptivson) eller låta rollpersonen med märkliga minnen känna igen någon.
Vad ska de kunna hitta i kyrkan? Få redan på om den, och om konspirationen?
Hur ska pastorn och hans anställda reagera på att någon kommer och knackar på dörren, frågandes frågor? Ett inbrott?