Nekromanti Hjälp med Shadowrun 3ed

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: T6 baserat system?

Det är arketyper som man kan välja (och i början bör välja). Man kan dock helt skapa egna saker men det är mycket mer jobb.

/Ulfgeir

Okey, var lite förvirrad där^^ Jag och min kompis gjorde klart våra karaktärer igår:) Två alver, den är en covert black ops medan den andre är en street samurai. Båda gillar rockmusik, framför allt min SLP som har en knowledge-skill som heter "Old school rock'n'roll"

Hur som helst så hade vi mallar från sample character-sheets som vi mer eller mindre följde helt...
Köpte en cyberwear "recorder", men jag fattar inte systemet med MP/Mega Pulses.

Ulfgeir

Swashbuckler

De har helt enkelt insett att om man skriver ut teknisk data baserat på dagens prestanda så är det snabbt hopplöst föråldrat (om man nu ens vet något om sådant). Se gamla Traveller för hur illa det kan bli om man kör med riktiga enheter.

Så det är helt enkelt en fiktiv måttenhet på hur mycket plats information tar. Kommer inte ihåg så mycket av just det dock.

/Ulfgeir

De har helt enkelt insett att om man skriver ut teknisk data baserat på dagens prestanda så är det snabbt hopplöst föråldrat (om man nu ens vet något om sådant). Se gamla Traveller för hur illa det kan bli om man kör med riktiga enheter.
Förstog inte vad du menade med riktiga enheter, menar du varför man har megapulses istället för t.ex Mb?

Ulfgeir

Swashbuckler

Yup, precis det jag menar. Angående exemplet med Traveller så var ju det ett SF-spel som skulle utspela sig långt in i framtiden och de hade då datorer med tror det var 16 Kb minne och som vägde flera ton...

/Ulfgeir

Haha jo, men det måste vart ett gammalt SF-spel eller? Jag menar min senaste skoluppgift skriven i office tar typ 20 Kb:)