Har just börjat spela Svavelvinter efter att ha tagit paus från rollspelandet i nästan fyra år. Det har gått ganska bra, vi har haft väldigt roligt men under den senaste spelomgången gick det lite väl segt och spårade ur mot slutet...
Vi snackade lite om vad spelarna hade för förväntningar inför finalen nästa spelomgång och det här är vd vi kom fram till:
Mer ingående beskrivning av miljöer & restid. Kartor!
Svårare strider med häftigare monster.
Mindre pengar och skatter. Färre skatter men gärna häftiga.
Fler små sidospår.
Ännu fler fällor!
Svåra skador gör inte så mycket. Att förlora ett öga är egentligen ganska häftigt.
Lite mer intriger och lönnspår. Detektivarbete.
Och nu undrar jag om någon kan komma med lite tips om hur jag ska kunna genomföra detta. Framförallt vill vi snabba upp allt lite utan tt för den sakens skull skära ner på detaljrikedomen.
Vi snackade lite om vad spelarna hade för förväntningar inför finalen nästa spelomgång och det här är vd vi kom fram till:
Mer ingående beskrivning av miljöer & restid. Kartor!
Svårare strider med häftigare monster.
Mindre pengar och skatter. Färre skatter men gärna häftiga.
Fler små sidospår.
Ännu fler fällor!
Svåra skador gör inte så mycket. Att förlora ett öga är egentligen ganska häftigt.
Lite mer intriger och lönnspår. Detektivarbete.
Och nu undrar jag om någon kan komma med lite tips om hur jag ska kunna genomföra detta. Framförallt vill vi snabba upp allt lite utan tt för den sakens skull skära ner på detaljrikedomen.