God45
#PrayersForBahakan
Ja, jag håller på med att planera en Pokémon kampanj. Där är ingen coolt twist där jag gjort konceptet "Darker and edgier" eller så. Vad jag går efter är Pokémon som det känns i Gameboy spelen. Regler har jag redan tagit hand om (jag ska erkänna att det var skitjobbigt att hitta rätt system) men jag har problem med världen.
En Pokémon kampanj är den ultimata resa från stad till stad och se nya grejer varje gång. Detta kräver en massiv mängd distinkta platser och saker som sticker ut direkt. Jag behöver åtta gymledare som gör ett intryck direkt och som mina spelare kommer minnas. Alla de behöver grupper av monster (jag tänker begränsa det till tre monster per person istället för sex som i spelen). Sedan behöver jag ett brottsyndikat med ett cool tema (som inte är att dränka allt land eller något annat dumt), ett par städer med side quests, rivaliserande tränare och åtminstone en dungeon.
Det här är en jäkla massa att göra. Så medan jag kommer pumpa ut så mycket material som jag bara kan så är jag tacksam för alla bidrag ni kan komma med
Medan jag går efter känslan i Gameboy spelen kommer jag ändra ett par grejer. Jag ställer upp det i punktform så att det är lättare att följa:
1. Medan det är helt ok att använda monster från spelen kommer jag vara mer fokuserad på nya monster. Det finns inte så mycket arter så som individuella monster och nästan inga av monsterna har artnamn. Så Pikachu kan vara ett individuellt monster om någon vill använda det men det är då den enda, det finns inte en ras av dem.
2. Monster dör och tränare dör. Inte i sanktionerade matcher, där blir de knockade. Men slåss du mot en representant för ett brottssyndikat eller ett vilt monster kan både du och dina monster dö. Man kan dock inte anfalla tränarna innan monsterna är knockade eller döda.
3. Polis och liknande är mycket ovanligare och städerna är mer eller mindre statsstater som skyddas och ibland styrs av gymledarna.
Tack för alla bidrag i förhand