Nekromanti Hjälp mig designa en rollspels-mobil

Cissi

Up to no good.
Jag blir moster nu i april och har börjat skissa på en mobil, modell som man hänger över spjälsängen. Temat är såklart spel och framför allt fantasyinspirerat.

Jag har kört fast lite dock. Vad kan man ha för figurer i en sån mobil på det temat? Jag ska sy figurerna och tänker mig 6-8 stycken.

Förslag? Drake var det första jag skrev på listan. Mer?

Spelknepe

Veteran
En drake, ett grönt troll, en prinsessa eller prins, ett svärd! (damokles svärd), en häxa, ett torn, Gary Gygax eller en tärning! :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Enhörning, trollkarl, Snövit, svärd och sköld, Tri-force, super mario svampar :gremsmile:

Bornmo

Warrior
Glöm inte Nazgûl ridandes på sin flygande best, samt Saurons öga! Ett måste för en bebis-mobil?

Troberg

Sinister eater
Det måste finnas en Cthulhu där. Hur skulle det annars se ut?

sakara

Veteran
Tomtar och troll!!
Annars om huvudteemat ska vara fantasy så kör på de klassiska fantasyraserna och lite saker runtomkring. tex dvärgar alver hoober och något som är ikoniskt för varje ras? =)

Cissi

Up to no good.
Tack alla! :gremlaugh:

Det finns en risk att jag behöver göra två mobiler nu. Men fortsätt komma med förslag så ska jag hålla tråden uppdaterad med mina framsteg.

sakara

Veteran
Om du nu ska göra fler så skulle de ju vara skitcoolt med en nintendobaserad (eller vilken konsol/plattform du föredrar) med den konsollens ikoner/kända ansikten =)

Cybot

Mest spelbar
IOM att det är 6-8 figurer så är ju en annan idé att sy det klassiska grottkrälargänget.

Fighter
Cleric
Thief
Ranger
Wizard/Sorceror
Bard/Barbarian/Paladin/Druid