Jag skulle spontant rekomendera
MilTecs Assault Pack som finns både i svart och tacticoolt olivgrön. Det finns att köpa på andra ställen, vet inte var den är billigast, men där har du gått om bilder på facken att kolla på.
Let me show you it's features:
Först och främst har du "stora huvudfacket" som är rymligt i sig, men framförallt har en ordentlig nätficka där en 13-tums dator lätt får plats och således hålls lite "svävande" mitt i väskan, istället för att vila mot botten. Så det gör inget om du råkar ställa ner väskan lite väl hastigt på ett hårt underlag. Datorn borde således vara väl skyddad.
Det finns en liten ficka med dragkedja på insidan som är perfekt för att ha exempelvis USB-dongel i så att du inte behöver rota runt efter sånt. Det finns också gott om plats för riktigt stora rollspelsböcker i det här facket om du vill, men jag rekomenderar istället att du slänger ner elkabeln här i och sen stänger facket.
Sen går vi vidare till "det lilla huvudfacket" som fortfarande är stort och rymligt och du får lätt ner hela jäkla svärdets sång-lådan i det här facket. Det finns lite småfickor här i också, men de är inte slutna så jag föreslår att du nöjer dig med böckerna här.
Dessa två fack har dessutom remmar med spännen på sidorna, så när du packat ner det du vill ha kan du dra åt dem för att "slimma upp" hela ryggsäcken lite beroende på hur fylld den här.
Slutigen har du två småfack. Det översta är litet och perfekt för tärningar. Det under (och lite större av de två) har pennhållare och sånt, och du kan lätt få plats med en liten anteckningsbok, en godispåse, förstaförbandslåda... allt möjligt.
Som extra bonus: det finns ett yttre fack med kardborreförslutning på den sida av ryggsäcken du har mot ryggen som är rätt stor. Jag brukar ha en sån där tunn regnponcho hopvikt där. Tar ingen plats, och om du behöver använda den för att det ösregnar så kan du sen packa ner den där igen även om den är lite fuktig utan att den kommer i kontakt med dator eller böcker.
Midjebandet går lätt att ta av, om du inte vill ha det på. Men ska du släpa tunga böcker hjälper det så klart att fördela vikten! =)
Jag har haft sån här som EDC-väska i snart sju år nu (även om det har varit begränsat användning för den de senaste två). Funkar bra för mig!