Hjälp mig hitta en vettig PDF-editor!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Jag behöver en PDF:editor som låter mig göra följande saker;

  • Slå ihop flera existernade PDF:er till en.
  • Bryta ut delar/sidor ur en PDF till enskilda sidor.
  • Rotera sidor.
  • Konvertera officefiler till PDF, med bokmärken och hyperlänkar.
  • OCR (eller vad tusan det nu kallas när den känner igen text).
  • Utan att den lägger in en massa vattenmärken/annat på eget bevåg.
Jag skulle så klart föredra gratis (men lagligt), men har accepterat att jag nog är beredd att betala för nöjet.

Jag har kört Adobes gratisversion och PDF-XChanges gratisversion. Ingen av dem gör vad jag behöver. Och jag är irriterad på båda av dem eftersom alla dessa funktioner finns i deras gratisverioner, men bara leder till ändlösa säljsidor istället för att göra något. Om jag inte får göra det, visa inte knappjäveln! (jag vet, det är priset man betalar för "gratis". Men jag gillar det inte).

Om ingen har något bättre förslag lutar jag åt PDFXchange enbart för att det verkar billigare, och om jag förstått saken rätt är det ett engångsköp (med med tidbegränsade uppdateringar).

Tipps, erfarenheter, förslag mottages gärna.

Jag har en PC med Win10 (för närvarande).
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,095
Location
Göteborg
När jag sommarjobbade på Förvaltningsrätten hade de Power PDF (från Kofax, som nu verkar ha bytt namn till Tungsten). Det var jag nöjd med! Jag är inte säker på om det kan konvertera office-filer till pdf – det prövade jag aldrig för jag var nöjd med att printa till pdf (vilket väl blir utan hyperlänkar). Utöver det klarade den allt på din lista.

Det var såklart upphandlat centralt så jag vet inte vad det kostar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
När jag sommarjobbade på Förvaltningsrätten hade de Power PDF (från Kofax, som nu verkar ha bytt namn till Tungsten). Det var jag nöjd med! Jag är inte säker på om det kan konvertera office-filer till pdf – det prövade jag aldrig för jag var nöjd med att printa till pdf (vilket väl blir utan hyperlänkar). Utöver det klarade den allt på din lista.

Det var såklart upphandlat centralt så jag vet inte vad det kostar.
Ooo... bonuspoäng för att de erbjuder det som ett engångsköp snarare än en prenumeration!
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,724
Nej, jag har alltid trott att libreoffice bara är en ersättning för microsoft office. Men deras PDF agile verkar ju onekligen intressant!
Man kan öppna en PDF-fil med LibreOffice Draw, och sedan är det "bara att köra".
 
Top