Paal
Imaginär fantast
- Joined
- 10 Nov 2011
- Messages
- 1,433
SPOILERVARNING för mina spelare (ni vet vilka ni är).
Jag håller på att peta ihop ett enkvälls-äventyr för Symbaroum (fantasy) där spelarna ska identifiera en för dem hemlig kurir eller spion. Lokalen kommer att vara strikt begränsad, typ ett värdshus, skepp eller liknande. Jag vill att spelarna ska ha en handfull SLPs att utgå ifrån och försöka lista ut vem som är den hemlige kuriren baserat på ledtrådar, samtal och iaktagelser. Lite som en whodunnit, men med en kurir/spion istället för mördare.
Min fråga är om någon känner till ett äventyr med liknande premisser som jag skulle kunna använda SLPs ifrån, med existerande personligheter, ledtrådar och relationer? Settingen är egentligen inte så viktig så länge det är möjligt att konvertera om det till fantasy/senmedeltid.
Jag håller på att peta ihop ett enkvälls-äventyr för Symbaroum (fantasy) där spelarna ska identifiera en för dem hemlig kurir eller spion. Lokalen kommer att vara strikt begränsad, typ ett värdshus, skepp eller liknande. Jag vill att spelarna ska ha en handfull SLPs att utgå ifrån och försöka lista ut vem som är den hemlige kuriren baserat på ledtrådar, samtal och iaktagelser. Lite som en whodunnit, men med en kurir/spion istället för mördare.
Min fråga är om någon känner till ett äventyr med liknande premisser som jag skulle kunna använda SLPs ifrån, med existerande personligheter, ledtrådar och relationer? Settingen är egentligen inte så viktig så länge det är möjligt att konvertera om det till fantasy/senmedeltid.