Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Okej, jag behöver en något upphottad ärkemagiker. Lite starkare, inte mycket starkare än den i MM. Ska ge en rejäl fight. Gruppen är nivå nio, och jag tänker slänga in några tusen XP värt av understöd till ärkemagikern, en köttmur helt enkelt.
Jag kanske ska öka HP lite, men inte för mycket. Vad är lagom?
Jag ska ge den ett par spell-levlar till, typ en 6 och en 7?
Jag vill ge den några legendariska handlingar. Vilka?
En jag har tänkt på att att hen får kasta Fire Bolt. Det är 4d10 i skada, men hen måste slå för att träffa - gruppen har nu AC 17, 17, 17, 14 och med +9 blir det träff lite mer varannan runda. Ska den kosta en eller två handlingar?
Och något mer? Har inga bra idéer. (Ärkemagikern är drakkultiskt, så grejer med draktema hade varit najs).
Jag kanske ska öka HP lite, men inte för mycket. Vad är lagom?
Jag ska ge den ett par spell-levlar till, typ en 6 och en 7?
Jag vill ge den några legendariska handlingar. Vilka?
En jag har tänkt på att att hen får kasta Fire Bolt. Det är 4d10 i skada, men hen måste slå för att träffa - gruppen har nu AC 17, 17, 17, 14 och med +9 blir det träff lite mer varannan runda. Ska den kosta en eller två handlingar?
Och något mer? Har inga bra idéer. (Ärkemagikern är drakkultiskt, så grejer med draktema hade varit najs).