Nekromanti Hjälp mig komma ihåg namnet på rollspel

Mundo

Myrmidon
Ett Amerikanskt/Engelskt rollspel.

Det utspelar sig i nutid och spelarkaraktärerna är superhjältar... Typ, fast mer verklighetstroget, kan tyckas, är de mer elitsoldater för sina nationer/agerar legoknektar. Somliga lever som dagens superkändisar och har tv-team som filmar dem i krigszoner medan andra jobbar helt i hemlighet.

Det är typ vad jag kommer ihåg av spelets premiss.
Någon som vet vad jag pratar om eller har jag hittat på något?

Mundo

Myrmidon
Jaaa! Det låter rätt! Onyx Path var med på ett hörn också!

Tack så mycket, Krånken :3

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mycket bra spel för övrigt. Jag har ett gäng av böckerna; Aberrant var tillsammans med Hero System-baserade Gestalt bland mina stora inspirationskällor till More than Human. Jag skulle älska att få bli spelledd i Aberrant!

Det enda jag inte är superduperförtjust i där är väl att det krystats in som en del av Trinityuniversat; Adventure! är ju inte jättejättebra direkt (dugligt, inte mer) och Trinity känns mest som "kitchen sink-scifi" som jag har svårt att riktigt uppskatta.

Mundo

Myrmidon
Jag tyckte premissen lät så cool, men jag läste aldrig ned mig i själva spelet. Vilken verision är bäst? Ettan eller tvåan som är gjord av Onyx Path?

Staffan

Myrmidon
Mundo;n202133 said:
Jag tyckte premissen lät så cool, men jag läste aldrig ned mig i själva spelet. Vilken verision är bäst? Ettan eller tvåan som är gjord av Onyx Path?
Ettan har ju en klar fördel framför tvåan: den finns. Onyx Path har köpt rättigheterna till Aeonverse av White Wolf (till skillnad från Chronicles of Darkness och Exalted, som de ger ut på licens), men det finns inget konkret utgivet än.

Som jag förstått det kommer Aeonverse att använda en variant av samma Storypath-system som används i Scion 2, som de håller på att kickstarta just nu.

dagbok

Veteran
Det låter som en riktigt kul premiss! Jag tänkte direkt på Blizzards senaste AAA-titel: Overwatch. Skulle vara väldigt roligt att spela det spelet, fast som rollspel. Blir till att kika mer på detta... :)